شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024

اداره اوقاف شیعیان عراق با همکاری تولیت آستان مقدس علوی، دومین کنفرانس منبر دینی را در دارالضیافة حرم امیرالمؤمنین برگزار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، این همایش به منظور کار مشترک در جهت اجرای برنامه های فرهنگی و رسانه ای در راستای تحقق یکپارچگی و مبارزه با فساد و تاکید بر اهمیت منبر دینی در استحکام فضایل و ترویج ارزش های اخلاقی ادیان آسمانی برگزار شد.

رییس کمیسیون عدالت اداری عراق در این همایش گفت: منبر دینی نقشی مهم و اساسی به عنوان یک نهاد بازدارنده فساد در جامعه دارد. یعنی ترویج فرهنگ صداقت و ترک مظاهر و نمادهای فساد و اسراف اموال عمومی از طریق منبر دینی و خطبه های نماز جمعه دنبال می شود و تاثیرگذار است.

دکتر جعفر صادق حمودی بازرس عمومی اداره اوقاف شیعه نیز تاکید کرد: منبرداران، عقل انسان را مخاطب قرار داده و باور های او را تقویت می کنند و این باورها در رفتار و عواطف انسان تاثیر می گذارد و به همین خاطر وظیفه سخنران حسینی بزرگ و سنگین است و باید مطالب مناسب را از سنت رسول خدا و سیره ائمه علیهم السلام در مورد امر به معروف و نهی از منکر و ارزش های نیک انتخاب کند. لذا بر کمیسیون عدالت اداری و سازمان های تحقیقاتی اسلامی دانشگاه های عراق لازم است که از چنین بحث ها و تحقیقاتی از سوی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا استقبال کنند و به سخنرانان دینی مواد علمی لازم را برای استفاده در سخنرانی دینی ارائه کنند.

دکتر حمودی در سخنان خود از تلاش های تولیت آستان مقدس علوی در میزبانی این همایش و تقویت ارزش های معنوی عدالت اداری تجلیل کرد.

علی الخطیب نیز از دیگر سخنرانان این همایش بود که بر اهمیت برپایی چنین همایش هایی برای بررسی این مساله مهم و اساسی که همچنان به جامعه عراقی آسیب می رساند تاکید کرد.

وی افزود: ما باید بر ارزش های معنوی تمرکز کنیم تا ارزش های عدالت و مساوات و ظلم ستیزی و تواضع تقویت و مستحکم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha