جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024

لوح فشرده جامع الاحادیث 5/3 در بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حائز رتبه برتر شد.

مدیر نمایشگاههای داخلی مرکز نور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اعلام این خبر گفت: لوح فشرده فرهنگ جامع روایات پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) با عنوان "جامع الاحادیث 5/3" از تولیدات جدید مرکز نور می باشد که با لطف خدای متعال در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم رتبه اول را به خود اختصاص داد.

سید مرتضی سجادی نژاد ادامه داد: لوح فشرده جامع الاحادث 5/3 نسبت به نسخه پیشین خود با افزایش متن 34 عنوان در قالب 179 جلد کتاب در بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه قرآن کریم خوش درخشید.

وی بیان داشت: لوح فشرده "جامع الاحادیث 5/3"، حاوی متن کامل 427 عنوان کتاب در 1142 جلد از منابع روایی شیعه به همراه ترجمه و شرح می باشد که به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی عرضه شده است.

وی با اشاره به اینکه این لوح فشرده نسخه تکمیل شده جامع الاحادیث(3) می باشد، ادامه داد: در نسخه پیشین کاربران و محققان با 393عنوان کتاب در قالب 963 جلد کتاب و از امکانات محدودتری برخوردار بودند که در نسخه جدید سعی شده است علاوه بر تنوع ابزار پژوهشی به منابع و غنای آن افزوده گردد.

سجادی نژاد به معرفی موضوعات این لوح پرداخت و گفت: ادعیه و زیارات، اخلاق، تاریخ، تفسیر، جوامع حدیثی، فقه، فضایل، کلام و رجال همراه با مشاهده ترجمه ها و شروح در کنار متن کتاب اصلی از جمله مطالب این نرم افزار مذهبی است.

وی بیان داشت: بازسازی سند احادیث اربعه و وسائل الشیعه مشتمل بر؛ تحویل، تعلیق، عطف، ضمیر از جمله موارد افزوده شده این نسخه می باشد.

وی در بخش دیگری از گفت وگوی خود به قابلیت های لوح فشرده جامع الاحادیث اشاره کرد و افزود: جستجو از طریق ریشه کلمات، جستجوی ساده و پیشرفته در متون برنامه، ساده سازی محیط جستجو(ارائه جستجوی همزمان ترکیبی، الگو و ریشه)، دسترسی به تفسیر آیات در دامنه احادیث عرضه شده از قابلیت های پژوهشی این لوح است.

سجادی نژاد ارائه اطلاعاتی ارزشمند درباره کتب، مولفان و نسخه شناسی متون برنامه را از دیگر بخش های این لوح دانست و افزود: کاربران می توانند ذخیره دامنه های تعریف شده از سوی خود را در سه محیط "نمایش"، "جستجو" و "آیات در کتب"، همچنین متن کامل 10 دوره لغت نامه عربی و فارسی در 62 جلد با قابلیت جستجو را در این لوح فشرده در دسترس داشته باشند.

لازم به ذکر است، در مراسم اختتامیه بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن كریم با حضور حجت الاسلام "حمید محمدی" قائم مقام قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام "سیدحسن طیب حسینی" رییس بخش حوزوی نمایشگاه و تعدادی از مدیران، اساتید و پژوهشگران حوزه های علمیه برگزار شد و از برترین كتاب ها، پایان نامه ها و نرم افزارهای بخش حوزوی تجلیل بعمل آمد.

313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha