دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ |۱۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 27, 2024

عضو خبرگان رهبری از حضور دو سخنران ویژه از مسئولان بلندپایه کشوری در دوازدهمین اجلاسیه این مجلس خبر داد.

آیت الله احمد بهشتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که این اجلاسیه ، سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده مصادف با 14 و 15 شهریور ماه برگزار می شود، اظهار داشت: مکان برگزاری اجلاس همچون دوره های گذشته ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی می باشد.

وی همچنین با اشاره به این که مجلس خبرگان رهبری سالانه دو اجلاس رسمی برگزار می کند، گفت: این اجلاس در واقع نخستین اجلاس رسمی در سال جاری است و اجلاس بعدی بهمن یا اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

رییس دانشگاه قم اضافه کرد: البته ما بین این ها یک نیم اجلاس نیز داریم که اعضای هیئت رییسه و روسای کمیسیون ها و برخی از چهره ها در آن شرکت می کنند.

رییس کمیسیون آیین نامه مجلس خبرگان رهبری همچنین ادامه داد: در دو روز برگزاری اجلاس ، چهار جلسه در صبح و عصر برگزار می شود و برنامه نیز مثل سایر اجلاس ها ،  شامل نطق های قبل از دستور می باشد.

وی گفت: در هر جلسه ای 4 نطق قبل از دستور داریم و بعد کمیته بیانیه انتخاب می شود که معمولا بنده عضو این کمیته هستم.

آیت الله بهشتی یادآور شد: اعضای کمیته بیانیه راجع به بندها و کلیات بیانیه اجلاس بحث و صحبت می کنند و بیانیه نهایی را پس از تنظیم برای تصویب نهایی ارایه می کنند.

وی بیان داشت: در این دوره از اجلاس دو سخنران ویژه داریم که یکی از مسئولان اصلی عرصه اقتصادی کشور و  دیگری هم در عرصه مسایل بین المللی و سیاسی می باشند که البته هنوز مشخص نشده که سخنران ها چه کسانی هستند.

عضو خبرگان رهبری در خاتمه سخنان خود گفت: روز پنج شبنه، شانزدهم شهریورماه، اعضای مجلس خبرگان رهبری ابتدا به مرقد مطهر امام خمینی (ره) می روند و سپس برای بهره مندی از رهنمودهای راهگشای مقام معظم رهبری به دیدار معظم له می شتابند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha