پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: می‌توانیم با وحدت اسلامی بسیاری از مشکلات پیش روی مسلمانان و جهان اسلام را حل کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه،، آیت الله محسن اراکی در دیدار پروفسور عبدالله سعید، رئیس مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه ملبورن گفت: ما با همکاری  و همراهی مؤسسات اسلامی استرالیا و دیگر ملت‌هایی که در اهداف اسلامی با ما یکسان هستند و برای عدالت و سعادت بشریت کوشش می‌کنند، می‌توانیم در راستای وحدت اسلامی، مشکلات جامعه بشری از جمله بی‌عدالتی، کشتار و تروریسم را حل کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: ما معتقدیم اگر بین ملت‌های عدالت‌خواه و صلح‌طلب و همچنین رهبران و نخبگان جوامع بشری، همکاری تنگاتنگی ایجاد شود، می‌توان به یک تئوری جامع در زمینه عدالت دست پیدا کرد.

وی افزود: نظام فعلی حاکم بر جهان، قدرت را در اختیار کشورهای محدودی قرار داده و این کشورها ناتوانی خود را در حل مشکلات جوامع بشری به اثبات رسانده‌اند که بهترین شاهد این مدعا، مسأله و بحران فلسطین است؛ به طوری‌که امروز پس از گذشت 60 سال، نه تنها مشکلی از مردم فلسطین حل نشده، بلکه روزبه روز برمشکلات آن‌ها افزوده می‌شود.

آیت‌الله اراکی ادامه داد:‌ که نقاط مشترک ادیان و مذاهب مختلف بسیار بیشتر از نقاط اختلاف آنهاست، چارچوب این نقاط مشترک می‌توان فعالیت‌های دینی، اجتماعی و انسانی بیشتری داشته باشیم و این مسأله تأثیر فراوانی در نزدیک کردن ادیان و مذاهب دارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب افزود: برنامه‌های آشنایی اقوام و نخبگان مذاهب نسبت به یکديگر و انجام فعالیت‌های مشترک دینی و اجتماعی نقش مهمی در نزدیک کردن مذاهب و ادیان مختلف دارد.

آیت الله اراکی در پایان با بیان اینکه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در عرصه‌های ایجاد آشنایی اقوام و مذاهب با یکدیگر و همکاری‌های مشترک بین اتباع مذاهب در راستای اهداف مشترک فعالیت می‌کند، گفت: ما می‌توانیم در زمینه‌های پژوهشی،‌ آموزشی، ‌اجتماعی و دینی و گردهمایی‌های علمی با کشور استرالیا فعالیت‌های مشترکی داشته باشیم.

در ادامه این دیدار پروفسور عبدالله سعید، رئیس مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه ملبورن ضمن ابراز خوشحالی از این دیدار، جامعه مسلمانان این استرالیا را جامعه‌ای بسیار جوان و متحد دانست که نقش بسیار مؤثری در توسعه کشور داشته‌اند.

وی با اشاره به نقش مسلمانان در توسعه کشور استرالیا به ویژه در قرن نوزدهم، گفت: بیشترین مهاجرت مسلمانان با حضوراتباع ترک، لبنانی و بقیه ملیت‌ها از دیگر کشورها در قرن بیستم(سال 1960) صورت گرفته است.

پروفسور عبدالله سعید تصریح کرد: کشور ما نیز در طول 50 سال گذشته خدمات بسیاری از قبیل ساخت مراکز و مدارس اسلامی و ساخت مساجد به مسلمانان ارائه داده است ودر حال حاضر اهم فعالیت آنها ایجاد وحدت و همکاری نزدیک بین اقوام و ملیت‌های مختلف است که باعث ایجاد همدلی و هم فکری بیشتر میان آنها می‌شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، وی در پایان خواستار ارتباط بیشتر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با مراکز اسلامی استرالیا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha