چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ شهادت و جهاد در جامعه، گفتند: فرهنگ جهاد و شهادت ضامن حیات مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید، ظهر امروز 29 شهریور ماه،  در دیدارفرمانهده سپاه علی بن ابیطالب(ع) و اعضای ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس قم، ضمن تبریک دهه کرامت، به آثار حضور حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در ایران اشاره کرده و اظهار داشتند: ‌حضور این امام همام در ایران و مناظرات ایشان با بزرگان و رهبران ادیان و مذاهب مختلف، نقش زیادی در تثبیت مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و جامعیت اسلام ناب داشت.

ایشان با اشاره به تصمیم مأمون برای نجات حکومت خود از قیام‌های مردمی با ظاهرسازی و واگذاری ولایتعهدی به حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع)، گفتند:‌ امام رضا(ع) از این فرصت که در اختیار تشیع قرار گرفته بود، حداکثر استفاده را برد و تلاش‌های دشمنان بر مخدوش کردن چهره تشیع و شبهه‌ را  نابود کرد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر این که اگر هجرت، شهادت و مناظره اهل بیت(ع) نبود، امروز اثری از ولایت و تشیع باقی نمی‌ماند، ادامه دادند:‌ در دهه کرامت که در آن قرار داریم، باید بتوانیم موقعیت و تأثیر ولایت را در جامعه تصویب کنیم.

ایشان با اشاره به نقش رهبری در جهان، اظهار داشتند: سخنانی که از ولایت برمی‌خیزد، به قدر عمیق و همسو با فطرت انسان‌هاست که به سادگی قابل پذیرش از سوی آنها می‌باشد؛ این سخنان می‌تواند هر انسان تشنه‌ای را سیراب کند.

نقش سپاه در دفاع از ولایت و رهبری

این مرجع تقلید با اشاره به جایگاه سپاه و بسیج در جامعه، خاطرنشان کردند: سپاه نقش زیادی در عرصه دفاع از ولایت و رهبری ایفا می کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان بر ضرورت ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه،‌ به ویژه در میان نسل جوان،‌ تأکید کردند و گفتند: فرهنگ جهاد و شهادت ضامن حیات مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) است.

در ابتدای  این دیدار، سردار مهدوی‌نژاد، فرمانده سپاه علی‌ بن ابی طالب(ع) گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های هفته دفاع مقدس ارائه داد.

313/ 15

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha