شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024

صداقت نه تنها در مباحث اطلاع رسانی بلکه در تمام امور یکی از موضوعات مهم است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید یحیی جعفری در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزار ی حوزه با اشاره به برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و نامگذاری این نمایشگاه با عنوان" رسانه،کلام صادقانه و نگاه منصافانه" یکی از اصول اساسی کار اطلاع رسانی را صداقت عنوان کردو اظهارداشت: صداقت نه تنها در مباحث اطلاع رسانی بلکه در تمام امور یکی از موضوعات مهم است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از معضلاتی که امروز برخی رسانه ها به آن دچار هستند عدم رعایت صداقت دربیان است، افزود: عدم رعایت صداقت از سوی رسانه ها باعث می شود تادر مراحل بعدی شاهد اهانت به اشخاص و متشنج نمودن اوضاع باشیم که این وضعیت از اصول کار حرفه ای نبوده و از نظر اسلام هم مورد سرزنش است.

امام جمعه کرمان با تاکید براینکه وجود صداقت در هر زمینه ای باعث پیشرفت در آن عرصه می گردد گفت: اگر در عرصه مطبوعات و خبرگزارهای صداقت در گفتار و نوشتار رعایت شود قطعا بسیاری از حواشی که ما گاها شاهد آن هستیم دیگر رخ نخواهد داد.

وی با تاید بر رعایت اخلاق حرفه ای در عرصه مطبوعات ابرازداشت:  رعایت اخلاق در کارها ازچنان جایگاهی برخوردار است که این مهم را به روشنی می توانیم در کلام ائمه(ع) مشاهده کنیم.

این استاد حوزه تاکید کرد: ما برای نهادینه شدن این امر مهم نیازمند رعایت صداقت ودید منصفانه از سوی اهالی قلم هستیم.

وی با اشاره به رعایت بیشتر صداقت از سوی رسانه های دینی   خاطرنشان ساخت: وجود دین و اعتقاد به اصول مذهبی در هر زمینه ای مانع انجام گناه و اشتباه شده ودر عرصه رسانه نیز ما شاهد هستیم که  اعتماد مردم  به  رسانه های دینی بیش از دیگر رسانه ها است چرا که همگان میدانند پس زمینه این رسانه ها و افراد آن تقید به دین تقید بوده  و از انجام کارهای ناشایسته پرهیز می شود.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری ادامه داد: امروز سوق مردم بیشتر به سوی رسانه های دینی ومذهبی همچون خبرگزاری و نشریه حوزه است و ما امیدواریم که این رسانه ها با ادامه این مسیر خود بتوانند در کار خود به توفیقات بیشتری دست یابند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha