دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
کد خبر: 297315
۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۸

امام جمعه شوش با تاکید بر رعایت صداقت از سوی رسانه‌های داخلی گفت: عدم بیان صادقانه مردم را به سوی رسانه‌های خارجی سوق می‌دهد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید محمد امامیان در گفتگو با خبرنگار سرویس استان‌های خبرگزاری حوزه، با اشاره به برگزاری نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات تهران، لازمه خبر رساندن به مردم را صداقت عنوان کرد و اظهار داشت: بیان صداقت یکی از ملزومات اصلی امر اطلاع‌رسانی است که این مهم امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز کشور است چرا که آگاهی سطح سیاسی و اجتماعی مردم بسیار بالا رفته و مردم از قدرت تشخیص بالایی برخوردار شده اند.

وی افزود: در چنین شرایطی اگر رسانه‌ها مطالبی خلاف واقعه بیان کنند مردم آگاه شده و از آن روبر می‌گردانند و نتیجه آن می‌شود که امروز شاهدیم مردم تمایل به مشاهده برنامه ماهواره و رسانه‌های خارجی دارند.

امام جمعه شوش تصریح کرد: البته اگر رسانه‌های داخلی بر صداقت تاکید کرده و مطالب را عین واقعیت بیان کنند مردم تمام رسانه‌های خارجی را کنار زده و اطلاعات و آگاهی‌های خود را از رسانه‌های داخلی می‌گیرند اما اگر روزنامه‌ای مطالبی محرک و با نیت غیر واقع داشته باشد مردم قطعا مطالب آن را باور نخواهند کرد.

وی با بیان این مطلب که انتظار می‌رود رسانه‌ها با بیان اخبار درست و تحلیل صریح خبرها بر اطلاعات مردم بیافزایند عنوان کرد: عدم اطلاع‌رسانی برخی از وقایع که مردم دوست دارند از آن اطلاع‌ یابند از جمله دیگر عللی است که مردم را به سوی رسانه‌های خارجی و ماهواره‌ها سوق می‌دهد در صورتی که به قول مقام معظم رهبری ما باید مردم را محرم حساب کرده و آنها را در جریان وقایع کشور قرار دهیم.

این استاد حوزه تاکید کرد: قطعا پرداختن به اخبار صحیح و درست از ترویج برخی ناهنجاری‌ها در کشور جلوگیری خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha