پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کد خبر: 297363
۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۹

استاد مرکز تخصصی شیعه‌شناسی حوزه گفت: اگر در جریان غدیر فقط قرار بود محبت علی‌(ع) اعلام شود تا کسی از ایشان دیگر نباشد، چرا پیامبر فرمود: «فلیبلغ الحاضر الغایب الی یوم القیامه» (باید روز قیامت حاضران این پیام را به غائبان برسانند)

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین اسکندری در دوره آموزشی کوتاه مدت «غدیرشناسی» در حرم حضرت معصومه‌(س) اظهار داشت: دشمنان شیعه برای سست کردن ولایت حضرت علی‌(ع) و تحکیم خلافت دیگران سعی کردند احادیث مربوط به ولایت را انکار کنند و بگویند آنها جعلی است و اگر هم سند حدیثی را نمی‌توانستند انکار کنند دلالت آن را انکار می‌کردند.

وی افزود: برخی می‌گویند در جریان غدیر پیامبر‌‌(ص) می‌خواست محبت علی‌(ع) را اعلام کند تا کدورت‌های گذشته پاک شود اما پیامبر‌(ص) فرمود: حاضران به غایبان تا روز قیامت خبر دهند.

استاد مرکز تخصصی شیعه‌شناسی حوزه خاطرنشان کرد: دشمنان اهل‌بیت‌(ع) به تحریف برخی احادیث مثل حدیث یوم‌الدار نیز پرداختند و گفتند پیامبر‌ (ص) آنجا فرمود: «ان هذا اخی و کذا و کذا» یعنی به جای ادامه روایت لفظ کذا و کذا زا آورده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری یکی دیگر از حربه‌های دشمنان اهل‌بیت‌(ع) را جعل حدیث عنوان کرد و گفت: ابو هریره حداکثر 5 سال در زمان حیات پیامبر‌(ص) مسلمان بوده است اما حدیث زیادی نقل می‌کند.

وی افزود: آنها حتی معارف دینی مثل قضا و قدر را تحریف کردند و ادعا کردند پیامبر‌(ص) دوست داشت علی‌(ع) خلیفه شود ولی خدا نخواست!!

استاد مرکز تخصصی شیعه‌شناسی حوزه در پایان گفت: پیامبر‌(ص) قبل از غدیر هم بارها علی‌(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرده بود مانند حدیث منزلت که قبل از جنگ تبوک بوده و پیامبر‌(ص) در آنجا علی‌(ع) را به منزله هارون نسبت به موسی (ع) عنوان کردند.

انتهای پیام 20/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha