دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024

عضو کمیته برگزار کننده اولین جشنواره بین المللی غدیر در نجف اشرف گفت: روز غدیر بزرگ ترین روز در تاریخ اسلام است و هدف این جشنواره، معرفی اندیشه غدیر و تحکیم آن در اذهان عموم مسلمانان و غیر مسلمانان است،

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه دکتر محمد سعید الطریحی ابراز داشت: جشنواره های فکری بین المللی تاثیر زیادی در ارتقای جریان اندیشه و آشنایی میان اندیشه های مختلف درباره موضوع های مطرح شده دارند.

 

* خصوصیتی که فقط امام علی(ع) داراست

وی گفت: این نشست ها فرصتی است برای بروز و ظهور اندیشه ها و رشد و تکامل آنها، به ویژه با اینکه جشنواره حاضر که توسط آستان مقدس علوی برگزار می­شود درباره شخصیت امام امیرالمؤمنین علیه السلام است و محوریت این جشنواره شخصیت این امام(ع) است. شخصیتی که هم یکی از اهل بیت پیامبر و هم یکی از صحابه رسول خدا می­باشد و این دو ویژگی در غیر ایشان وجود ندارد مگر در دو فرزند ایشان حسنین علیهما السلام و مادرشان فاطمه زهرا علیها السلام. امیرالمؤمنین(ع) هم از ویژگی عظیم انتساب و طهارت اهل بیت برخوردار است و هم از ویژگی همراهی و مصاحبت با پیامبر، به اضافه اندیشه بلندی که او را چنان بالا برده که یکی از بزرگان تاریخ بشریت به شمار می­رود.

 

* معرفی بزرگترین روز در تاریخ اسلام

عضو کمیته برگزار کننده اولین جشنواره بین المللی غدیر در نجف اشرف اظهار داشت: روز غدیر بزرگ ترین روز در تاریخ اسلام است که سالروز انتخاب یک جانشین برای تضمین استمرار اسلام در راه درست  و صحیح است. بزرگداشت این روز از باور عمیق ما به امامت و ولایت و ایمان عمیق ما به وحدت اسلامی سرچشمه می­گیرد، وحدتی که جزء اولویت های مورد توجه امام بود و جان خود را در راه تحقق آن تقدیم کرد و سخن مشهور خود را در این باره در یکی از لحظه های زندگی سرشار از جهاد مقدس خود فرمود که: (فقط به امری راضی می­شوم که به صلاح مسلمانان باشد و سختی و مشقت آن فقط از آن من باشد). از این رو هدف این جشنواره، روشن کردن اذهان درباره این اتفاق بزرگ و معرفی اندیشه غدیر و تحکیم آن در اذهان عموم مسلمانان و غیر مسلمانان است، با این امید که این جشنواره برهانی برای جهانیان باشد.

 

* اختلاف دیدگاه نباید مانع وحدت شود

وی خاطر نشان کرد: البته اختلاف دیدگاه در مسایل فکری نباید مانع گفتگو و وحدت راه و هدف ما یعنی وحدت امت اسلامی بشود و ما در این راه از صاحب غدیر مدد می­خواهیم. به همین خاطر از تمام علما و اندیشمندان و ادبا از ادیان و مذاهب مختلف برای شرکت در این جشنواره دعوت به عمل آمده که همگی برای شرکت در این جشنواره در شهر علم و علما و پایتخت معنوی جهان که جان میلیون ها انسان مشتاق آن است حضور می یابند. تمام این بزرگان در این آستان مقدس جمع می­شوند تا برای کاری بزرگ درباره غدیر و صاحب آن تلاش کنند. این شخصیت، کسی است که امام مقدس ما است و از زمان خلقت جهان و خلقت زمین و زمان علی بوده و غدیر بوده است به همین مناسبت از تمام اساتید و اندیشمندان و نویسندگان و شعرا و هنرمندانی که به دعوت ما پاسخ گفته اند صمیمانه تشکر می­کنیم و از خداوند می­خواهیم به همگی از عرش خود و سدرة المنتهی پاداش ارزانی دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha