شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024

یک استاد حوزه علمیه بر لزوم درس گرفتن از فرهنگ حسینی به ویژه در عرصه غیرت دینی و نیز توجه به مساله حفظ عفاف و حجاب تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمين گنجي، طی سخنانی در نشست هم انديشي خواهران مبلغه با كميته امداد امام خميني که با عنوان"طرح احسان حسيني" در ساختمان كميته امداد قم برگزار شد، اظهار داشت: از نگاه ما ، محرم و عاشورا يك فرهنگ است و نه صرفا يك حادثه، بنابر این ما بايد به كربلا به نحو كلان بنگريم، نه فقط به عنوان يك حادثه و رخداد تاریخی.

وي همچنین ضمن قرائت آيه 41 سوره مبارکه هود افزود: اگر تاريخ را عميقا و دقيقا مطالعه كنيم متوجه می شویم که هيچ نبردي در جهان اسلام و حتی قبل از آن همچون نبرد کربلا به يك فرهنگ ماندگار تبدیل نشد.

این استاد حوزه، ظهور حضرت مهدي(عج) را با تمام انتظار بشريت در راستای جهاني كردن فرهنگ كربلا توصیف کرد و گفت: فرهنگ كربلا ، بار دیگر در ظهور حضرت حجت(عج) زنده مي شود و لذا ما به كربلا به چشم يك فرهنگ می نگريم که براي همه بشریت مملو از درس و نکته است.

وی در ادامه با تاکید بر این که از نهضت حسینی، درس های بسیاری می توان گرفت، خاطرنشان کرد:  حفظ عفاف و حجاب ، از خود گذشتن، غيرت، وفاداري، ولايتمداري، حق مداري، دين مداري و هزاران درس بلند در كربلا وجود دارد و البته یکی از درس های مهم عاشورا، همانا احسان حسيني است كه متاسفانه این نکته كمتر براي مردم مطرح مي شود.

حجت الاسلام و المسلمین گنجی بیان داشت: ما مي توانيم بحث ايثار در كربلا را براي مردم بازگويي كنيم كه چگونه امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان، از مال و جانشان و از تشنگي و استراحتشان عبور كردند تا اينكه مكتب و دين زنده بماند ؛ در این خصوص مي توانيم سيره وروش انفاقات حضرت (ع) را براي مردم به خوبی بازگو كنيم.

وی با اشاره به سیره اهل بیت(ع) در مواجهه با سائلین و نیازمندان جامعه گفت: به راستی كسي كه خود را پيرو مكتب امام حسين (ع) مي داند بايد همين‌گونه بدون در نظر گرفتن هيچ مسئله‌اي به انفاق و احسان مبادرت ورزد.

این استاد حوزه همچنین خطاب به بانوان مبلغه اظهار داشت: به مردم سیره امام حسین (ع) در احسان و نیکی به دیگران را ياد بدهيد؛ این نکته را توجه کنیم که وقتي هم دعا كنيم مي گوييم يا قديم الاحسان بحق الحسين، يعني ريزش احسان از قديم الايام به واسطه و بركت سیدالشهدا(ع) بوده است.

در ادامه این نشست، مدیرکل كميته امداد امام خميني (ره) استان قم، ضمن ارایه گزارشي از عملكرد كميته  امداد در ارتباط با ارايه خدمات به خانواده هاي تحت پوشش، گفت: هدف از اين هم انديشي اطلاع يافتن خواهران مبلغه از خدمات و اهداف كميته امداد و همچنين شروع كار تشكل هاي خواهران در جهت ساماندهي كمك هاي مردمي است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha