شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024

روحانیون و اندیشمندان عربستان در راستای تقویت سخنرانی های حسینی، با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ حسن الصفار در این نشست گفت: باید هدف از سخنان عاشورایی، نزدیک شدن به دغدغه های عامه مردم منطقه بوده و از محدود کردن نهضت امام حسین در حد یک مذهب و یک منطقه خودداری کنیم زیرا قیام حسینی، یک انقلاب جهانی است.

وی با بیان اینکه سخنرانی حسینی باید جامع و خطاب به بشریت باشد، تنوع سخنرانی های دینی در منطقه را عامل غنای دینی و اجتماعی و فرهنگی و سیاسی دانست و افزود: سخنرانی عاشورایی باید خطاب به گسترده ترین طیف مردم منطقه از میان امت اسلامی باشد.

حسن الصفار در همین راستا سخنرانی سیاسی را به مساله امام حسین و عاشورا نزدیک تر دانست و گفت: انقلاب آن حضرت علیه ظلم و استبداد سیاسی رخ داد و بر اثر یک اختلاف فقهی یا کلامی نبود.

وی گفت: امسال استقبال عموم مردم از سخنرانی های عاشورایی بسیار بالا بود. این اتفاق، نتیجه تحول مستمر سخنرانی حسینی و آمادگی مردم برای پذیرش این امر است.

این روحانی عربستانی همچنین برخورد منفی و تروریسم فکری را که به دنبال مقید کردن سخنرانی و حرکت افراد در یک سیاق بسته است را رد کرد و گفت: باید در مقابل این قیمومیت ها و تروریسم فکری که در برابر منبر قرار گرفته ایستادگی کرد.

وی گفت: به اعتقاد من مردم سخنرانی های کلیشه ای و بسته را به سرعت پشت سر می­گذارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha