یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: حل مشکلات و اصلاح اجتماعی تنها درگرو عمل به قرآن و اهل بیت (ع) ممکن است.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدی، در نخستین همایش بزرگداشت امام زادگان استان قم که پیش از ظهر امروز 23آذرماه در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) افزود: اصلاح اجتماعی تنها در گروه عمل به قرآن و اهل بیت (ع) ممکن است.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: اگر مصلحان اجتماعی قصد اصلاح جامعه را دارند، باید این کار از طریق احیای عمل به قرآن و دستورات اهل بیت عصمت و طهارت صورت گیرد.

وی، معرفت به شخصیت امامزادگان را مهم دانسته و اضافه کرد: امور ایجابی و سلبی باید مورد توجه متولیان بقاع متبرکه و عموم مردم قرار گیرد که نخستین بخش آن، معرفت صحیح نسبت به شخصیت و جایگاه امام زادگان(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این که هرکس امام و حجت های الهی را با شناخت کامل زیارت کند، مورد الطاف الهی و شفاعت اهل بیت (ع) واقع خواهد شد، گفت: محبت مردم به اهل بیت(ع) و امامزادگان نمونه بارز مودت و معرفت است.

لزوم اطاعت از اهل بیت(ع)

 نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با بیان این که باید در کنار محبت اهل بیت(ع)، اطاعت از آنان نیز مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: لازمه تکریم امام زادگان، اطاعت و فرمانبری از اوامر و نواهی پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) است، اما برخی مواقع مشاهده می شود در برخی تریبون ها تنها بر محبت و عشق به این بزرگواران تاکید می شود؛ در حالی که دوست داشتن اهل بیت(ع) باید با اطاعت همراه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی همچنین تبلیغ صحیح را در کارآمد ساختن زیارت بقاع متبرکه موثر دانسته و ابراز داشت: برخی روشنفکران به دنبال ترویج زیارت از راه دور هستند؛ در حالی که تکریم و زیارت اهل بیت(ع) و امام زادگان تاثیرگذاری فراوانی در تهذیب نفوس افراد دارد.

ارادت و محبت مردم ایران اسلامی به اهل بیت(ع)

وی با اشاره به ارادت مردم ایران به اهل بیت(ع) و امامزادگان، ادامه داد: ارادت و محبت مردم ایران اسلامی به این بزرگواران در کنار محدودیت هایی که حاکمان بنی امیه و بنی عباس برای امام زادگان ایجاد کرده بودند، از دلایل حضور گسترده امام زادگان در ایران است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف در ادامه با بیان این که در نظام جمهوری اسلامی ایران، خدماتی خوبی در راستای احیای امازادگان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: به برکت جمهوری اسلامی و رهبری امام خمینی(ره) و نیز لطف و عنایت مقام معظم رهبری، اقدامات فراوانی در خصوص عمران و آبادانی بقاع متبرکه صورت گرفته، ولی هنوز جای کار زیادی وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در ادامه با بیان این که دشمنان در صدد ضربه زدن به جایگاه امامزادگان هستند، اظهارداشت: دشمنان با ترفندهای گوناگون به دنبال ایجاد شک و تردید و انحراف در اعتقادات مردم هستند.

تاکید بر جلوگیری از برنامه های خرافی

وی گفت: باید در زمینه برخورد با برنامه های خرافی، آموزش های لازم به هیئت امنا و خادمان بقاع متبرکه داده شود تا زائران از زیارت اماکن مقدس دلزده نشوند.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه، توجه به مسائل فرهنگی امامزادگان را مهم دانسته و یادآور شد: مراعات ظواهر اماکن مقدس از نظر فیزیکی و فرهنگی از مهم ترین اموری است که باید توسط هیئت امنا و خدام مورد توجه قرار گیرد؛ نباید تجمل گرایی به بقعه های منتسب به امام زادگان راه یابد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در پایان، وقف یکی از سرمایه های اسلام عنوان کرد، گفت: باید برای حفظ و احیای موقوفات کار های اساسی صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha