جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024

مدیر مدرسه علمیه حقانی از اجرای طرح های مهارت افزایی علمی ویژه اساتید و طلاب این مدرسه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین واحدی، شنبه شب در نشست اعضای شورای عالی حوزه های علمیه، با مدیران، اساتید و طلاب این مدرسه، گفت: این مدرسه در ده سال گذشته روند رو به رشدی را داشته است.

وی افزود: حرکت در مسیر قرآن، سنت، منویات امام راحل و مقام معظم رهبری، جامع نگری نسبت به نیازهای طلاب و برنامه ریزی رشد جامعه و توجه به کرامت طلاب از جمله مبانی مدیریتی و اجرایی در این مدرسه است.

مدیر مدرسه علمیه حقانی تصریح کرد: در راستای فعالیت بهینه اساتید و بهره مندی طلاب از وجود اساتید مجرب، شوراهای تخصصی مختلفی به صورت پایه ای در این مدرسه فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: برگزاری طرح افرایش توانایی علمی و مهارت افزایی، ایجاد کارگروه های روش تدریس، تحقیق و تالیف و ارائه آموزش رایانه و ... از جمله برنامه های آموزشی است که برای استفاده طلاب در نظر گرفته و اجرا شده است.

مدیر مدرسه علمیه حقانی قم ادامه داد: برگزاری دوره های انس با کتاب و سنت، ایجاد فعالیت های آموزشی و پژوهشی و افزایش مهارت ها و توانایی طلاب در عرصه های مختلف از دیگر فعالیت هایی است که برای طلاب در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این که برگزاری دوره های تابستانی با محوریت کتاب اصول کافی و تفسیر قرآن، از جمله طرح هایی است که هر تابستان در چهار و یا پنج هفته برای طلاب مدرسه، برگزار می شود، افزود: اجرای طرح های پیش مطالعه، فرهنگ سازی در مباحثه و برگزاری همایش مباحثه، ارزیابی طلاب مدرسه در  چند نوبت در طول سال(فارغ از زمان امتحانات)،  تربیت مدرس از پایه چهار به بعد و همچنین فعال کردن بخش پژوهش در مدرسه، بخش دیگری از فعالیت های این مدرسه می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی خاطرنشان کرد: نگاه مدیریت مدرسه به پژوهش، آموزش روش های پژوهش است، ازحیث کمی نیز در سال گذشته از بین 220 طلبه مدرسه، 210 نفر به ارایه مقاله پرداختند.

 وی ادامه داد: از دیگر فعالیت های این مدرسه فعال کردن بخش مشاوره اساتید است که در این مدرسه به شکل فراگیری با تربیت مشاوران حوزوی و استفاده از آنان در بخش های مختلف، ظرفیت مناسبی در این زمینه فعال شده است.

مدیر مدرسه علمیه حقانی در پایان، اجرای طرح مطالعاتی شهید مطهری، دیدار با مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید، برپایی کارگاه مهارت های تبلیغی، برگزاری یادواره شهدا، برپایی کلاس های فرهنگی ویِژه خانواده های طلاب و همچنین برگزاری دوره های آموزشی زی و رفتار و زندگی طلبگی را از دیگر فعالیت های این مدرشه برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha