شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
کد خبر: 305587
۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۶

با حضور طلاب حوزه علمیه قم در راستای فرهنگ سازی در امر بشر دوستانه و انسانی انتقال خون ، طرح مبلغ اهدای خون راه اندازی می شود.

مدیر کل انتقال خون در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به نقش روحانیت در تداوم و گسترش مکتب اسلام اظهارداشت: اسلام مکتبی جامع و کامل است که به همه ابعاد زندگی بشری توجه داشته و روحانیت توانسته در تبیین این ابعاد نقش مهمی را ایفا نماید.

وی با اشاره به قرار گیری حوزه های علمیه در قم به عنوان بزرگترین مرکز علمی و دینی در جهان تشیع افزود: حوزه های علمیه دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی به خصوص برای مدیران و دستگاههای اجرایی است که باید  از آن به نحو احسن  بهره مند شد.

دکتر علی  الهی به نقش روحانیت در مسئله  انتقال خون اشاره کرد و گفت:  انتقال خون قم به عنوان یکی از نهادهای مستقر در این شهر مقدس  ارتباط و تعامل خوبی را با حوزه و روحانیت برقرار کرده است  که  می توان این فعالیت ها را در سه بخش تقسیم نمود.

وی گفت: بخش اول تعاملات شامل دیدارها و بهره گیری از وجود مراجع عظام تقلیددر زمینه استفتائات و توصیه های این بزرگوارن است که برکات زیادی در سطح کشور در پی داشته است .

مدیر کل انتقال خون قم ادامه داد : بخش دوم  این تعاملات بحث علمی است که در همین راستا  روندی را با محوریت فرهنگ سازی اهدای خون  با همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آغاز کرده ایم.

وی تصریح کرد: درهمین راستا و جهت فرهنگ سازی در عرصه انتقال خون گروهی از مبلغان حوزه علمیه قم جهت تبلیغ در این امر آموزش و فعالیت خواهند کرد.  

دکتر الهی تصریح کرد: امیدواریم در جلسه ای که در آینده ای نزدیک با مدیر حوزه‌های علمیه خواهیم داشت این بحث را عملیاتی  نماییم.

وی خاطرنشان ساخت: البته در این زمینه تفاهم های اولیه شکل گرفته  و امیدورایم بتوانیم در سال آینده  این مهم را تحت عنوان "مبلغین اهدای خون" راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه  امروز بخش هایی از کشور به خون بیشتری  نیاز دارند گفت:  از آنجا که روحانیت مورد اعتماد مردم بوده و از طرفی می تواند با استفاده از قدرت منبر و خطابه در تبیین افکار عمومی نقش مهمی داشته باشد لذا فرهنگ سازی در عرصه انتقال خون از سوی این قشر فرهیخته قطعا تاثیر زیادی خواهد داشت.

وی استقرار مراکز انتقال خون در نهادهای حوزوی را از دیگر فعالیت ها و تعاملات انتقال خون با مراکز دینی و حوزوی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت:  هرساله مرکز انتقال خون در برهه ای از سال در برخی از مراکز حوزوی حضور می یابد که در طول چندین سال اخیر که این مهم رخ داده است با  استقبال خوب طلاب  در زمینه اهدای خون مواجه بودیم.

انتهای پیام/18/313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha