چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که پست و مقام ماندگار نبوده و نیست، گفت: دولت ها و اشخاص می آیند و می روند، اما آنچه می ماند نام نیک است و بس.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله احمد بهشتی، امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه قم با اشاره به این که پست و مقام ماندگار نبوده و نیست، گفت: دولت ها و اشخاص می آیند و می روند، اما آنچه می ماند نام نیک است و بس.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این که جمهوری اسلامی باید بماند، ادامه داد: دولت ها و شخصیت جای خود را باید به افراد دیگری بدهند، اما نظام اسلامی همچنان استوار و مقاوم به مسیر خود ادامه می دهد.

وی با اشاره به این که برخی ایام مانند عاشورا و اربعین و 22 بهمن در کشور نهادینه می شوند که ارزشمند است، ابراز داشت: برخی چیزها نباید نهادینه شوند، چهارشنبه سوری از آن جمله است که متاسفانه نهادینه شده و هر ساله خسارت های فراوانی را برجای می گذارد.

آیت الله بهشتی همچنین با اشاره به خاکسپاری پیکر شهدای گمنام در دانشگاه قم، خاطرنشان کرد: روز خاکسپاری شهدای گمنام در دانشگاه قم باید نهادینه شود.

رییس پیشین دانشگاه قم با تاکید بر ضرورت اسلامی سازی دانشگاه ها، اظهار داشت: سیاست مقدسی که رهبر عالیقدر ما دارند، جذب حداکثری و دفع حداقلی است، اگر دانشجویی اشتباه می کند باید جذب و هدایت شود.

عضو م خبرگان رهبری افزود: محیط دانشگاه با محیط بازار متفاوت است؛ زیرا کار در دانشگاه عبادت است و باید کلاس را محل عبادت تلقی کرد.

آیت الله بهشتی با اشاره به لزوم تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها، تصریح کرد: تفکیک جنسیتی در دانشگاه امر بسیار مقدسی است که باید برای اجرایآن تلاش کرد.

گفتنی است، در این مراسم آیت الله دکتر احمد بهشتی از ریاست دانشگاه قم تودیع و حجت الاسلام والمسلمین دیرباز به عنوان سرپرست این دانشگاه معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha