جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
تفکیک جنسیتی

حوزه / مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) بیرجند گفت: می‌توان با جدا کردن کلاس‌های دختر و پسر در دانشگاه‌ها، گام مؤثری برای تمرکز بیشتر افراد بر روی درس و همچنین پیشرفت علمی جامعه برداشت.

حجت الاسلام علیزاده ، مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) ، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، درمورد جایگاه عفاف در حکومت اسلامی اظهار کرد: عفاف جزو ضروریات اسلام است، که اگر حجاب رعایت نشود، اجتماع به فساد کشیده می شود؛ چرا که جنبه اجتماعی آن از جنبه فردی بیشتر است.

این استادحوزه درباره ی فعالیت دشمنان در عرصه‌های مختلف به ویژه حجاب و بنیان خانواده گفت: دشمنان اسلام با توجه به پیشرفت علمی دنیا، به خصوص در عرصه اطلاع رسانی مثل تلویزیون ، اینترنت، شبکه های مجازی  و نوشتاری برای از بین بردن فرهنگ غنی اسلامی به ویژه متزلزل کردن نظام خانواده، فعالیت‌های گسترده‌ای را از سال‌ها قبل شروع کرده اند.

وی، رمز خنثی کردن توطئه های دشمن را فرهنگ سازی در رسانه‌های نوین جمعی دانست و تاکید کرد: باید دلسوزان فرهنگی به ویژه روحانیون، روش‌های اطلاع رسانی نوین فرهنگی را بیاموزند تا با حضور در این عرصه ها با افکار پلید غرب مبارزه کنند.

مدیر مدرسه امام محمد باقر (ع)در خصوص ارتباط دختر و پسر در دانشگاه ها گفت: این مسئله باید از دوران کودکی و یا حداقل از 10 تا 12 سالگی برنامه ریزی شود؛ در همین زمینه آموزش و پرورش می‌تواند نقشی موثر و کلیدی در این امر مهم به خصوص حجاب و عفاف داشته باشد.

وی در ارتباط با وضع آموزش گذشته و حال تصریح کرد: در گذشته به دلیل عشق و علاقه معلمین به درس دادن و در کنار آن یاد دادن درس زندگی به دانش آموزان، گام بلندی در عرصه آموزش بر می‌داشتند، ولی امروزه تنها درس دادن به دانش آموز ملاک و معیار قرار گرفته است.

حجت الاسلام علیزاده ، عدم تمرکز در دانشگاه ها را دلیل اصلی مشکلات بزرگ دانشگاه ها دانست و افزود: می توان با جدا کردن کلاس های دختر و پسر در دانشگاه ها گام مؤثری برای تمرکز بیشتر افراد بر روی درس و پیشرفت علمی جامعه برداشت.

وی خانواده را مهمترین رکن تاثیرگذار در فرهنگ و آداب اسلامی به خصوص فرهنگ حجاب و عفاف دانست و گفت: پدر و مادر اولین الگوهای فرزندان هستند و با رعایت بعضی مسائل زندگی در خانه، می توانند فرزندانشان را در مقابله با مشکلات و تهاجم فرهنگی مصون کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) بیرجند ، ازدواج را یکی از راه حل‌های مهم برای جلوگیری از فساد در جامعه عنوان کرد و گفت: افرادی که ازدواج می‌کنند  با تشکیل خانواده مسائل مربوط به حجاب و عفاف را بیشتر رعایت می‌کنند.

وی تبلیغ ازدواج آسان را برای همه به خصوص روحانیون واجب دانست و تاکید کرد: ترویج ازدواج آسان خط بطلان بر برخی از مشکلات ازواج نکردن، همچون فقر،بی پولی، نداشتن مسکن و ... است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha