پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024

معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستان مقدس قم گفت:‌ آستان مقدس علاوه بر خدمات رفاهی، توجه خاصی به امور فرهنگی دارد و در ایام نوروز،‌ پایگاه بزرگ فرهنگی می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی، با اشاره به نیاز نیروی انسانی بسیار برای خدمت‌رسانی به حجم گسترده زائران کریمه اهل‌بیت در ایام نوروز  گفت: با فراخوان خادمان افتخاری و نیروهای فصلی در این ایام، خادمان را به دو برابر رسانده‌ایم تا مشکلی در این عرصه به وجود نیاید.

وی به امور پشتیبانی و فنی و مهندسی اشاره کرد و گفت: ‌ملزومات روزمره حرم مطهر از جمله پلاستیک، آب سرد کن‌ها، خدمت‌رسانی به زائران و.... در این بخش انجام شده است.

معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستان مقدس قم با بیان این که از دو سال گذشته، حرم حضرت فاطمه معصومه( علیهاالسلام) در ایام نوروز پایگاه بزرگ فرهنگی شده است، ادامه داد: آستان مقدس علاوه بر خدمات رفاهی، توجه خاصی به امور فرهنگی دارد؛ به این صورت که در سال گذشته شبستان نجمه خاتون حرم مطهر به عنوان کانون فعالیت‌های فرهنگی در نظر گرفته شد و امسال ظرفیت صحن جوادالأئمه( علیه السلام) نیز به آن اضافه شده است.

وی افزود: خدمات فرهنگی از جمله پاسخگویی به سؤالات، مشاوره و... در این ایام دوچندان شده است تا بهترین استفاده از حضور زائران صورت پذیرد.

حجت‌الاسلام حسینی به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در عرصه خدمت‌رسانی به زائر در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: تقویت بخش‌هایی چون صندلی چرخ‌دار، کفشداری‌ها، دفتر امانت‌داری انجام شده است؛ در این راستا در میدان آستانه، بلوار بهار، خیابان شبستان، ضلع شرقی حرم مطهر و دفاتر امانت‌داری ایجاد شده است تا زائران با مشکلی در این عرصه برخورد نکنند.

وی با ضروری دانستن ارائه سرویس‌های بهداشتی و وضوخانه‌های سیار در ایام نوروز افزود: مسئولان مربوطه با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان و حتی همکاری استان‌های همجوار، سرویس‌های بهداشتی و وضوخانه‌های سیاری را به صورت موقت در قم ایجاد کنند و فضا را برای حضور بی دغدغه زائران در بارگاه ملکوتی حضرت معصومه سلام الله علیها فراهم سازند.

بر اساس اعلام روابط عمومی آستان مقدس قم،، معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت  این آستان ،درباره برنامه‌های اطلاع‌رسانی به زائران در این ایام گفت: دفاتر راهنمای زائر در ایام نوروز فعال است  که ارائه کننده نقشه‌ استان قم و راهنمایی زائر می‌‌باشند؛ ترجمه تابلوهای ورودی به زبا‌ن‌های عربی و انگلیسی نیز انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha