دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
کد خبر: 308057
۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۵:۵۹

آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین گفت: جراحت و خونریزی و محنت و زیان های فزاینده برای این کشور بس است. این دردهای عمیق و گسترده و کینه های هشدار دهنده بس است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، وی با بیان اینکه ادامه یافتن ظلم و زبان زورگویی و اصرار بر انحصار قدرت و تلاش برای سرکوب صدای عدالت و آزادی، فقط اوضاع را بدتر و فضا را ملتهب تر میکند گفت: این مساله موجب ویرانی این خانه و غرق شدن این کشتی میشود. هر روزی که بر بقای ظلم و زورگویی و رویارویی با صدای عدالت خواهی بگذرد و هرچقدر که این کشتی از ساحل امنیت و آرامش دور شود، به گرداب های نابودی و لحظه غرق شدن نزدیک میشود.

رهبر شیعیان بحرین با تاکید بر اینکه گفتگوی صوری و فریب های سیاسی، فایده ای ندارد خاطر نشان کرد: راه حل های صوری و وعده های شیرین و تهدیدهای پنهان و آشکار و استفاده از خشونت و به شهادت رساندن مردم و زندانی کردن آنها سودی ندارد. راه حل مشکل این نیست که مردم به حاشیه رانده شوند و هرگاه مردم از محرومیت شکایت کنند، سیاست، آنها را محرومتر سازد.

وی افزود: راه حل در این نیست که هرگاه مردم از تبعیض شکایت کردند، سیاست، این تبعیض را عمیق تر سازد. راه حل این نیست که که هرگاه مردم از فشارهای دینی و فساد اخلاقی شکایت کردند، سیاست هم بر فشار خود بیفزاید و فساد خود را بیشتر سازد. راه حل این نیست که هرگاه مردم خواستار امنیت شدند، حکومت، بر ترس آنها بیفزاید و هرگاه مردم خواستار حفظ کرامت خود شدند، حکومت بر توهین به آنها بیفزاید و هرگاه فقرا خواستار برطرف شدن فقر و تنگدستی خود شدند، سیاست، آنها را در فقر غوطه ور سازد. تمام این اقدامات و واکنش ها موجب تشدید جنبش مردم میشود.

آیت الله عیسی قاسم تصریح کرد:راه حل این مشکل نیاز به تفکر زیاد و فلسفه پیچیده و گفتگو و وارد کردن کارشناسان خارجی و استفاده از تجارب دیگران ندارد. اینها هیچ ربطی به اصلاحات ندارد. تمام راه حل در دستان یک طرف است و آن حکومت است. رسیدن به راه حل، نیازمند نیتی صادقانه و اراده ایجاد اصلاحات جدی است که مورد توافق مردم باشد و مردم در یک همه پرسی پاک و آزاد، موافقت خود را با آن اعلام کنند.

وی اعلام نمود: ما با جدیت و بر اساس دیدگاه دینی و نسانی و ملی خود میگوییم: خونریزی و نابود ساختن دین و روابط و تمام ارزش های والا را بس کنید. بیایید اصلاحاتی جدی را آغاز کنید که پاسخگوی ضرورت های این مرحله و مورد رضایت مردم باشد. چنین اصلاحاتی تنها راه حل موجود است. از نظر ما ایجاد اصلاحات در سه زمینه سیاسی و امنیتی و حقوقی، ضروری و فوری است و تاخیر در انجام آن جایز نیست و هرگونه تاخیر در انجام این اصلاحات، ضرری بزرگ برای کشور خواهد بود. ایجاد اصلاحات در این سه زمینه مسؤولیت حکومت است و انجام آن متوقف بر تغییر دیدگاه آنها در مورد مردم است و اینکه کرامت و انسانیت و آزادی و شهروندی این ملت را بپذیرند و به مفاد میثاق ملی عمل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha