دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
کد خبر: 308553
۱۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸

طبیعت مهد پرورش بشریت بوده و از دستورات الهی است که انسانها به دامن طبیعت رفته و روح و جان خود را صفا داده و به یاد خداوند بیافتند.

حجت الاسلام والمسلمین پور اکبر در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه با اشاره به روز 13 فروردین و روز طبیعت اظهارداشت : خداوند متعال نعمت های فراوانی را به انسان داده است که در مقیاس شمارش نیامده و کسی نمی تواند به معنای واقعی کلمه از این نعمت ها سپاسگذاری کند.

وی افزود:یکی از این نعمت ها طبیعت است که خداوند متعال به واسطه آن  رزق و روزی انسانها را معین کرده است.

مدیر حوزه علمیه بابل در ادامه با اشاره به نامگذاری روز 13 فروردین به عنوان روز طبیعت و با مد نظر قرار دادن  خرافاتی که در باره عدد 13 وجود دارد گفت: همانطورکه بیان شد خداوند متعال برای انسان نعمت های فراوانی داده است و نمی شود که ما قدر این نعمت ها را ندانیم که یکی از این ها همین عدد 13 است ؛ یک فرد مسلمان هرگز بین نعمتهای خداوند تفاوت قایل نمی شود که یکی را خوب بداند و یکی را بد ؛ نحس بودن عدد 13 خرافه ای بیش نیست.

وی روز طبیعت را مد نظر قراردادو خاطرنشان ساخت: طبیعت مهد پرورش بشریت بوده و از دستورات الهی است که انسانها به دامن طبیعت رفته و روح و جان خود را صفا داده و به یاد خداوند بیافتند.

*از آسیب به طبیعت بپرهیزیم

حجت الاسلام والمسلمین پور اکبر گفت: مردم باید قدر تمام نعمت های خداوند از جمله همین طبیعت را بدانند و اینگونه نشود که خدای نکرده به آن آسیب برسانند چرا که این کفران نعمت است ؛ علاوه بر آن از بین بردن طبیعت خسارتهای زیادی را برای نسل بشریت به وجود می آورد که جبران آن بسیار سنگین بوده ونسل انسان را تهدید می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha