یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفتند: این دولت علاقه چندانی به مسایل مذهبی ندارد و عملا نشان داده است که در مسایل مذهبی اهل تساهل و تسامح است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معظم له عصر امروز(18فروردین) در دیدار دبیر کل و اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی که در دفتر معظم‌له برگزار شد،با اشاره به فعالیت‌های  این حزب اظهار داشتند:  حزب  مؤتلفه،حزبی است که همه مردم آن را به خوش نامی می‌شناسند و با توجه به این که مردم نسبت به واژه  حزب خاطره خوشی ندارند ولی این حزب پذیرفته شده است.

ایشان در ادامه با تاکید بر این که حزب موتلفه نباید تنها به برنامه‌های سیاسی تمرکز داشته باشد خاطرنشان کردند: این حزب باید در برنامه‌های فرهنگی نیز وارد شود چرا که مشکلات فرهنگی زیادی در جامعه وجود دارد.

حضرت آیت‌الله‌ مکارم‌شیرازی بیان داشتند: این دولت علاقه چندانی به مسایل مذهبی ندارد و عملا نشان داده است که در مسایل مذهبی اهل تساهل و تسامح است.

این مرجع تقلید افزودند: در خیلی جاها هم که برخی وارد شده‌اند و خواستند امربه معروف داشته باشند،دولت  برخی موانع را ایجاد کرده است و از سوی دیگر تبلیغات گسترده دشمنان موجب شد که جامعه ما به سمت فساد برود و وضع بد فرهنگی کشور بیداد کند.

ایشان با بیان این‌که غیر از مسایل بدحجابی و بی‌حجابی مسایل اخلاقی و انحرافات ماهیت اسلامی بودن جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند گفتند: اسلامی بودن جامعه این است که فرهنگ اسلامی در آن جامعه حاکم باشد اما آمارهای طلاق، اعتیاد و غیره نشان دهنده ناآگاهی مردم به مسایل اسلامی است.

معظم‌له با اشاره به این که برخی مسایل فرهنگی، سیاسی شده است ادامه دادند: بسیاری هستند که تلاش دارند به مسایل فرهنگی ضربه بزنند تا مسایل سیاسی و اصل نظام ضربه بخورد چنان که می‌بینیم مسئله عفاف و حجاب مسئله سیاسی شده است.

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی، با تاکید بر این که ما علاوه بر وظیفه شرعی نسبت به حلال و حرام احکام اسلامی برای حفظ نظام اسلامی و تضعیف نشدن آن باید به مسایل فرهنگی توجه داشته باشیم ادامه دادند: حزب موتلفه اسلامی سرمایه خدمت به انقلاب و نظام را که در کارنامه خود دارد حفظ کند و در کنار بروز کارهای سیاسی بیش از گذشته در کارهای فرهنگی حضور فعال داشته باشد.

*انتخابات یازده حساس است

این مرجع تقلید،در ادامه انتخابات ریاست جمهوری را مدنظر قرار دادندو گفتند: انتخابات  در کشور ما از اول انقلاب وجود داشته است،اما انتخابات یازدهم ریاست جمهوری  دارای حساسیت بیشتری است، چرا که آسیب‌هایی از داخل و خارج کشور،آن را تهدید می‌کند.

ایشان حضور پرشور مردم را مسئله‌ای مهم در ا نتخابات دانستند واظهار داشتند: برای این حضور پرشور باید تنگ نظری وجود نداشته باشد آنان که معتقد به اصل نظام هستند ولو سلیقه متفاوت بادیگران دارندبرای شرکت در انتخابات باید دعوت شوند همانگونه که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند؛ این حضور گسترده نشان دهنده اعتقاد مردم به نظام است.

*باید به مردم امید داد

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی دعوت به حضور گسترده مردم به انتخابات را در شرایطی دانستند که مردم تحت فشار سختی هستند و قیمت‌ها لجام گسیخته بالا می‌رود افزودند: باید به مردم امید داد تا مردم حضور چشمگیری داشته باشند؛البته این امید دادن باید منطقی باشد نه جنبه تبلیغاتی داشته باشد.

*حضور در انتخابات وظیفه شرعی است

ایشان خاطرنشان کردند: البته ما برای حضور در انتخابات بر وظیفه شرعی بودن تاکید می‌کنیم و این مسئله موجب حضور بیشتر مردم می‌گردد.

*تعدد  نامزدها موجب شکسته شدن آراء می‌گردد

این مرجع تقلید در ادامه  وجود آمدن تشتت  را خطرناک دانستند و گفتند: این تشتت ها موجب شکست   می‌شود و افرادی  برنده می‌ شوند که امتحان خوبی نداده‌اند و سرچشمه مشکلاتی در جامعه بودند.

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کردند: من تعجب می‌کنم از کسی که حاضر به ائتلاف نباشد ولی ادعای دیانت داشته باشد این با قداست و تقوا سازگار نیست ما نباید برای منافع خود کار کنیم تعدد افراد و نامزدها موجب شکسته شدن آراء می‌گردد از این رو  معتقدان به نظام باید به جای واحدی برسند.

*دامنگیر فرهنگ غرب نشویم

ایشان با اشاره به وجود این سیاست در میان غربی‌هایی که معتقد به اسلام نیستند ادامه دادند: آسیب دیگر انتخابات حرکت به سوی فرهنگ غربی است اینکه فلان کس پول بیشتر دارد وعده‌های تو خالی بیشتری می‌دهد برای جذب آرا امتیاز به افراد می‌دهد و... آسیبی است که در فرهنگ غربی وجود دارد و نباید دامنگیر ما شود در اسلام افراد باید وعده‌های درست بدهند و از صرف هزینه‌های کلان بپرهیزند از پول‌هایی که در ظاهر رشوه  نیست ولی در باطن آن رشوه انتخاباتی است بپرهیزند.

حضرت آیت‌الله‌ مکارم‌شیرازی در پایان خاطرنشان کردند: باید سعی کنیم دانشگاه‌ها، رسانه ها، بازار و هر چیز که در این کشور است رنگ غربی نگیرد چرا که تجربه نشان داده است که هر مقداری از تعالیم اسلامی منحرف شدیم ضربه‌ای خورده‌ایم و هر جا که بر اساس اصول اسلامی پیش رفته‌ایم به موفقیت رسیده‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha