یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کد خبر: 308928
۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۷

کارگردان سینما و تلویزیون،بر لزوم ورود فقه به عرصه سینما تاکید کرد و گفت: سینما از جهات نظری و تئوری مشکلات عدیده ای دارد که مستلزم ورود فقها به این عرصه می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه جمال شورجه کارگردان سینما و تلویزیون ظهر امروز در دیدار هنرمندان بسیجی با آیت الله مصباح یزدی در قم ضمن اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: در مسئله سینما به جهت حساسیت، معضل بسیار است و به دلیل مورد توجه بودن گاهی کوچکترین  مساله ای را در آن بزرگ نمایی کرده و برخی به این واسطه علیه انقلاب دست به جو سازی می زنند.

وی بر لزوم ورود فقه به عرصه سینما تاکید کرد و افزود: سینما از جهات نظری و تئوری مشکلات عدیده ای دارد که مستلزم ورود فقها به این عرصه می باشد.

این فیلمساز سینمای ایران، خاطرنشان کرد: اکثر فیلمهای ماندگار آن هایی هستند که صبغه دینی دارد،  ولی در حال حاضر برخی از فیلم سازهای ما به این مقوله نپرداخته و با دین ارتباط چندانی ندارند.

وی گفت: هنر از آبشخور دین می تواند خود را طاهر و طیب کند، ولی متاسفانه باید اذعان داشت عمده سینما دست کسانی است که با دین و انقلاب مشکل دارند و به قول معروف ، اغیار هستند.

شورجه تصریح کرد: متاسفانه بعد از انقلاب ، هنرمند دین مدار و دغدغه مند تربیت نکرده ایم، طبعا چنانچه دغدغه هنرمند و فیلمساز ما نشات گرفته از اندیشه های سکولار ، شهوانی و ماتریالیستی باشد، نتیجه و خروجی اش هم این گونه مسایل در فیلم ها می شود.

این کارگردان سینما  همچنین خواستار ورود حوزه های علمیه در بحث هنرهای نمایشی و سینما شد و گفت: نیازمند راه اندازی فقه سینما هستیم زیرا سینما اسب چموشی است که روحانیون می توانند آن را هدایت و کنترل کنند.

وی در خاتمه بر لزوم ایجاد کرسی هایی با این موضوع در حوزه های علمیه، دانشگاه امام صادق(ع) و موسسه امام خمینی (ره) و دیگر نهادهای مشابه تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha