جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به لزوم حفظ و تقویت میراث علمی حوزه و انتقال آن به نسل های آینده، خواستار تدوین نقشه جامع علمی حوزه های علمیه شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین محمود رضا جمشیدی با اشاره به لزوم طراحی نقشه علمی جامع حوزه، گفت: اگر نقشه جامع علمی حوزه‌های علمیه طراحی شود، می‌توانیم از برون‌رفت نخبگان و استعدادهای برتر جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: اگر این کار انجام شود، نه تنها به نیازهای جامعه و نظام پاسخ داده‌ایم، بلکه به تقویت بنیه علمی حوزه و تاثیرگذاری هرچه بیشتر در همه عرصه‌ها منجر خواهد شد و نخبگان هم مسیر خودشان را طی می‌کنند و مشکلات زندگی سد راه علمی آنان نخواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان این که اگر برنامه‌ریزی صورت بگیرد و به ظرفیت‌ها و استعدادها توجه شود، یک نقشه جامع علمی و پازل معرفتی در حوزه‌ها شکل می‌گیرد، گفت: بر اساس این نقشه هر کسی در جایی که وظیفه و تکلیفش اقتضا می‌کند، خدمت خواهد کرد و حوزه وظیفه‌اش را نسبت به نیازهای نظام و سایر بخش‌های جامعه و نیز در عرصه بین‌الملل انجام خواهد داد.

وی با اشاره به لزوم حفظ و تقویت میراث علمی حوزه و انتقال آن به نسل های آینده، ابراز داشت: این امر منوط به آن است که ما بتوانیم تولید علم داشته باشیم و در عرصه‌های علمی حضور جدی پیدا کنیم؛ البته تحقق این مسئله جز با حفظ و ارتقای سرمایه‌های علمی و انسانی و برنامه‌ریزی ویژه برای نخبگان، استعداد‌های برتر و طلاب موفق امکان‌پذیر نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی با اشاره به آثار برگزاری جشنواره‌های حوزوی و شناسایی و تشویق طلاب برتر و موفق، اضافه کرد: اگر طلاب موفق را به موقع شناسایی کنیم و نسبت به نیازهایشان درک صحیحی داشته باشیم و تلاش کنیم موانع و عوامل رشد و حرکت آنها برطرف شود، آنان را به سمت قله‌های علمی سوق می‌دهیم و این امر می‌تواند در ارتقای نظام علمی، تبلیغی و فرهنگی حوزه‌های علمیه اثرگذار باشد.

براساس اعلام حوزه های علمیه خواهران، وی در پایان یادآور شد: باید برای استعدادهای برتر و طلاب موفق، برنامه‌ریزی متناسب با شرایط علمی آنها داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha