پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
مهدی حقی

حوزه / مدیر کل مطالعات پژوهشی حوزه های علمیه گفت: کلیات طرح نقشه جامع علمی حوزه های علمیه، در شورای عالی حوزه ها به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین مهدی حقی مدیر کل دفتر مطالعات پژوهشی با اعلام خبر تصویب کلیات طرح نقشه جامع علمی حوزه های علمیه اظهار داشت: شورای عالی حوزه های علمیه کلیات طرح نقشه جامع علمی حوزه های علمیه را مصوب کرده و ماموریت طراحی این نقشه به دفتر مطالعات پژوهشی در معاونت پژوهش حوزه های علمیه واگذار شده است.

وی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی، طرح نامه کلان این نقشه در ماه های گذشته آماده و به شورای عالی حوزه های علمیه ارائه شد و اکنون منتظر تایید نهایی آن هستیم.

مدیر کل دفتر مطالعات پژوهشی با بیان اینکه این نقشه دارای چند پروژه خرد است، ابزار امیدواری کرد که با تائید طرح نامه این نقشه در شورای عالی حوزه های علمیه، روند طراحی آن از مهر یا آبان آغاز و تا پایان سال1395به اتمام برسد.

حجت الاسلام و المسلمین حقی در مورد ضرورت طراحی این نقشه نیز گفت: حوزه های علمیه دارای ظرفیت های عظیم علمی هستند و برای بهره برداری مناسب از این ظرفیت و پاسخگویی به نیازهای حال و آینده جوامع دینی داخل و خارج کشور لازم است نقشه جامع علمی برای فعالیت های آموزشی و پژوهشی و تبلیغی حوزه ها طراحی شود تا هم وضع موجود و هم وضع مطلوب در یک افق زمانی معین تبیین گردیده و آنگاه راه های دستیابی به وضع مطلوب طراحی شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با تدوین این سند حرکت های علمی حوزه ها می توانند براساس برنامه ای مدون پیش رفته و مراکز آموزشی، پژوهشی و تبلیغی با چشم انداز روشن، در چارچوب برنامه های مشخص حرکت کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha