چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
کد خبر: 310001
۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۷

نشست علمی گفتگوی ادیان از دیدگاه اسلام و مسیحیت به همت معاونت بین الملل حوزه های علمیه و با حضور کشیش دکتر فیلیکس پری، استاد انجمن اسلامی – عربی واتیکان، در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این نشست علمی که عصر روز گذشته در سالن جلسات معاونت  بین الملل حوزه های علمیه در قم برگزار شد، سوالات متعددی مطرح گردید که دکتر پری اهل کشورآفریقایی زامیبیا در جایگاه استاد انجمن اسلامی – عربی واتیکان و پدر کلیسای وایت فاینس چنر به آن ها پاسخ داد.

راهکارهای کاهش تنش میان مسیحیت و اسلام، سهم دین برای گفت وگو اسلام و مسیحیت، تقریب مذاهب در مسیحیت، دیالوگ موجود میان پروستان ها و کاتولیک ها، برخورد کاتولیک ها با ارتدوکس، استعفای قریب الوقوع پاپ، انحرافات اخلاقی موجود در کلیسا، موضع گیری های کلیسا در برابر اسلام، جایگاه الهی یا زمینی پاپ، اختلافات موجود، دنیای امروز و جایگاه کلیسا، تقریب در اسلام و... از جمله موضوعات علمی مورد بحث در این نشست علمی بود.

یادآور می شود، دکتر فیلیکس پری به دعوت موسسه مطالعات اسلامی حوزه علمیه قم به ایران سفر کرده است.

وی دارای مدرک دکترا از دانشکده شرق شناسی و  آفریقا شناسی دانشگاه لندن می باشد.

وی در حال نگاشتن رساله ای پیرامون موسسات اسلامی محلی کشور زامیبیا به عنوان یک متد برای اسلامی کردن است که برای نخستین بار در کشور زامیبیا در حال انجام می باشد.

دکتر پری، سفرهای مطالعاتی و تحقیقاتی نیز به کشورهای تونس، مصر، ایتالیا، انگلستان داشته است.

وی در حال حاضر استاد انجمن اسلامی – عربی واتیکان و پدر کلیسای وایت فاینس چنر است.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha