چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
آیت الله نجفی

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران گفت: اسلام ومسیحیت مخالف خشونت وافراطی گری بوده و پیام آور صلح هستند.

آیت‌الله ضیاء الدین نجفی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» درتهران با تبریک فرارسیدن سالروزمیلاد حضرت عیسی علیه السلام به مسیحیان جهان، گفت: پیام همه پیامبران الهی با تکیه براشتراکات دینی، پیام صلح، دوستی، عدالت و جهانی عاری از خشونت و افراطی گری است، ولذا مسلمانان و مسیحیان جهان باید در کنارهم برای تحقق این پیام آرمانی تلاش کنند.

وی ادامه داد: همه انبیای الهی تلاش کرده اند که مردم را به خدا نزدیک تر کنند، چرا که درتمام ادیان توحیدی و کتب آسمانی به ویژه انجیل و قرآن کریم نسبت به رعایت اخلاق، امنیت، همزیستی، دوری ازخشونت، پرهیز از رذائل و زشتی ها و حرکت به سوی صلح و آرامش تأکیدات فراوانی شده است.

تولیت مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران، آموزه های حقیقی و تحریف نشده مسیحیت را مبتنی براخلاق و ارزش های الهی و انسانی توصیف کرد وافزود: حضرت عیسی علیه السلام، از پیامبران الوالعزم الهی است که درآموزه های خود نسبت به مهربانی، آرامش، دوری از بدی ها، رعایت اخلاق و پرهیزاز کشتارهایی که نمونه های منزجر کننده آن را امروز در قالب گروه های افراطی و به نام دین شاهدیم، به پیروان خود توصیه های لازم را نموده است.

وی ادامه داد: این که ما امروزمی بینیم در وسط خیابان و جلوی چشم مردم انسان های بی گناه به قتل می رسند، درهیچ دین الهی وجامعه بشری مورد قبول نیست واین گونه اعمال زشت در همه ادیان توحیدی مردود است.

آیت‌الله نجفی با بیان این که پایه واساس دین های الهی به خصوص اسلام و مسیحیت، مبتنی بر محبت، دوستی و صلح و گفتگوست و خشونت و افراط به شدت نهی شده است، گفت: امروز گروه هایی مثل داعش به نام دین در برخی کشورها حضور یافته و بدون هیچ دلیلی مردم را به قتل می رسانند، ولذا لازم است بزرگان ادیان و رهبران آئین های الهی متفق القول برای حفظ حق حیات و زندگی انسان ها و رعایت حقوق ملت ها که ازاصول آسمانی و مورد تآکید همه ادیان شمرده می شود، متحد شده و تلاش کنند تا جهانی عاری ازخشونت و افراط برای بشریت تشکیل دهند.

تولیت مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران درپایان با محکوم کردن هرگونه اقدام افراطی و خشونت آمیز به نام دین و تخریب ارزش های دینی و تفرقه افکنی بین دین مداران، گفت: براساس آموزه های ادیان الهی، مردم دراقصی نقاط دنیا حق زیست، حیات، سلامتی و برخورداری از حقوق خود را دارند و این حقوق باید توسط حکومت ها رعایت شود. چون اعمال ضد حقوق بشری هم در اسلام و هم در مسیحیت و تمام ادیان توحیدی محکوم است و یقینا پیامبر گرامی اسلام(ص) و حضرت مسیح(ع) و سایر انبیای مکرم الهی ازاین گونه مسائل بیزارهستند.

انتهای پیام 34/313    

  

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha