سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجت‌الاسلام مومنی

دین اسلام اعتراف به گناه را تنها در پیشگاه خدا جایز می‌داند، اما نوع اعتراف به گناه در کلیساها موجب ریختن آبروی مردم می‌شود که در اسلام مورد نهی قرار گرفته است.

به گزارش خبر گزاری حوزه ، حجت الاسلام حسین مومنی، امروز در جمع روزه داران مسجد اعظم گفت : اگرانسان بداند که چگونه خدای متعال را بخواند و با او نجوا و گفتگو کند یقینا زودتر به نتیجه خواهد رسید.

وی افزود: گفتن «بسم الله» قبل دعا در روایات و سیره ائمه معصومین (ع) مورد تاکید قرار گرفته است، زیرا ذکر بسم الله در ابتدای دعا بسیار مجرب و موثر و کار گشاست و کلید قفل بسیاری از دردها، رنجها و بیماری ها می باشد.

حجت الاسلام مومنی ادامه داد : گفتن «بسم الله» غم و غصه را از انسان دور می کند واگر بالای سر بیماری هفتاد مرتبه این ذکر را بگویند انشاء الله بیمار اش برطرف می‌شود و سلامتی خودرا بدست خواهد آورد. 

این کارشناس مذهبی ابراز داشت : اگر انسان با رعایت کردن همه آداب و گفتن بسم الله دعایش مستجاب نشود، ضرری نکرده است؛ زیرا در روز قیامت همه دعاهای مستجاب نشده به صورت نعمت به او برگشت داده خواهد شد که باعث متنعم شدنش می شود.

وی خواندن حمد و ثنا، ذکر و تسبیح خداوند را قبل از دعا کردن از دیگر مقدمات دعا دانست و خاطر نشان کرد : خواندن حمد و ثنا، ابراز محبت و قسم دادن به صفات کمالیه و جلالیه خداست و نباید از این امر غفلت کرد .

حجت الاسلام مومنی خواندن سه مرتبه سوره حمد و توحید وگفتن تسبیحات اربعه را معنای حمد و ثنای خدا برشمرد و اظهار داشت : توجه کردن به خدا و این که برای چه دعا می کند و با چه ادبیاتی خالق هستی  را بخواند از لوازم مهم دعا می باشد و رعایت آن در حین دعا بسیار ضروری است .    

این کارشناس مذهبی با بیان این که اعتراف به گناه کردن یکی دیگر از مقدمات دعا است گفت : دین اسلام بر خلاف مذاهب دیگر اعتراف به گناه را در پیشگاه خدای عز و وجل جایز می‌داند و اجازه نمی‌دهدکه انسانی پیش انسان دیگری اعتراف به گناه کند زیرا اسلام دوست ندارد آبروی انسان مومنی ازبین برود .

حجت الاسلام مومنی خاطرنشان کرد: کلیساها بر خلاف اسلام به دنبال تخریب آبروی انسانها می باشند و تنها چیزی که برای آنها اهمیت دارد، گرفتن پول و اعتراف به گناه است و بعد از گرفتن  اعتراف، او را  مورد شفاعت قرار می دهند که این عمل به شدت در دین اسلام ناپسند اعلام شده و آن را قبیح دانسته است .

وی در ادامه از نبود مشاورین متخصص متدین و توانمند در سطح آموزش خانواده انتقاد کرد و افزود: مشاورین هر گز حق ندارند با آبروی بیماران خود بازی کنند و اطلاعات شخصی و خصوصی افراد را در اختیار دیگران قرار بدهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha