یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024

همایش «رسالت روحانیت در وحدت و بیداری اسلامی»، به همت جامعه روحانیت ایالت سرحد پاکستان، در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت­الاسلام سید احمد حسین حسینی، از فضلای پاکستانی، عصر روز گذشته طی سخنانی در  این همایش با اشاره به وظیفه روحانیت در عرصه بیداری اسلامی، گفت: وظیفه کنونی روحانیت شیعه، حفظ دستاوردها و شناخت آسیب­های بیداری اسلامی است.

 وی با اشاره به این که روحانیت در عرصه وحدت و بیداری اسلامی نقش خود را انجام داده است، ادامه داد: سید جمال الدین اسدآبادی را می توان یکی از سردمدار این جریان در دو قرن اخیر معرفی کرد.

حجت­الاسلام حسینی افزود: سید جمال، به عنوان یک شخصیت قرآنی، این کتاب الهی را به عنوان مبدأ و محور وحدت بین مسلمین قرار داد و آرزوی خود را در حکومت قرآن در بین امت­های قرآنی می­دانست.

این دانش آموخته جامعه­المصطفی با ابراز این که آرمان این شهید بزرگ، این بود که در حجاز و مدینه بیداری بزرگ اسلامی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: این شخصیت بزرگ اسلامی به نقش و تأثیر علما و مراکز و مدارس دینی پرداخته است و آنها را مکان­های مهم و تأثیرگذار معرفی نموده است.

حجت­الاسلام حسینی بیان کرد: شخصیت­هایی نظیر اقبال لاهوری که در اشعار خود متون دینی را بر اساس قرآن کریم به مردم ارائه می­کرد و به مردم آموخت که قرآن، کتاب عمل و نه کتاب اندیشه است.

وی اضافه کرد: اقبال لاهوری می­گوید "اگر مسلمانان از قرآن جدا شوند، دچار انحطاط و انحراف می­شوند، اما اگر خود را به آن گره زنند، می­تواند باعث بیداری اسلامی آنها گردد".

عضو جامعه روحانیت ایالت سرحد پاکستان با بیان این که محمد عبدو عقیده داشت که مسلمانان در پرتو انوار قرآنی به جامعه آرمانی خود می رسند، بیان داشت: امام خمینی(ره)، به عنوان یکی از بزرگترین اندیشمندان قرن اخیر تلاش کرد که دین اسلام را به عنوان دینی کارآمد در عرصه اداره جامعه معرفی کند که به این هدف نیز نائل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha