جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
کد خبر: 312511
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵

همایش «نسخه جعلی» با هدف معرفی و تبیین جريان شناسي سلفي گري معاصر، 31 اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می شود.

رضا خوراکیان، مدیرموسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضویدر گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، درباره این همایش گفت: یکی از جریان‌هایی که در سال‌های اخیر نقش بسزایی در سیاست‌های منطقه‌ای ایفا کرده و هر روز بر دامنه گسترش نفوذ آن در منطقه افزوده می‌شود، جریان منحرف و مجعول سلفی است.

وی ادامه داد: با توجه به این که یکى از خطرناک‌‌ترین مواردى که امروزه نهضت بیدارى اسلامى را تهدید می کند، اختلاف‌‌افکنى و تبدیل این نهضت ها به معارضه‌‌هاى خونین فرقه‌‌اى و مذهبى و قومى و ملّى و همچنین وجود انحراف‌های گسترده اندیشه سلفیان در جهان اسلام است، نیاز به معرفی این جریان انحرافی ضروری است .

خوراکیان با تأکید بر این که سیر تحول و اندیشه‌های وهابیت و معرفی آن به نسل جوان ضرورت است ، افزود: این موسسسه با همکاری جامعه المصطفی(ع) العالمیه نسبت به برگزاری نخستین برنامه از سلسله همايش هاي بزم انديشه با موضوع جريان شناسي سلفي گري معاصر اقدام کرده است.

وی ادامه داد: در این برنامه  جنايات گروه هاي وهابي و سلفي در تخريب قبور بزرگان جهان اسلام و اقدامات تروريستي و فرقه گرايانه اخيرشان معرفی و تبیین می شود.

مدیرموسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی افزود: اهانت و بی حرمتی نسبت به اماکن متبرک اسلامی از سوی گروه های سلفی، تکفیری و وهابی دارای پیشینه درازی است و گروه‌هاي تکفيري و تروريستی حاضر در برخی کشورهای جهان اسلامی از جمله سوريه، اقدامات شنيع، هتاکانه و تروریستی را نسبت به اماکن مقدس و قبور مطهر بقیع انجام می دهند.

وی افزود: در این همایش حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی علیزاده موسوی، رئیس پژوهشکده حج و زیارت و حجت الاسلام و المسلمین حسن بالان طلبه آفریقایی  سخنرانی خواهند کرد.

گفتنی است، همایش "نسخه جعلی"، سه شنبه، 31 اردیبهشت ماه جاری ، در   محل مركز همايش ها و نمايشگاه هاي آستان قدس رضوي برگزار می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha