یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024

سی و چهارمین شماره از مجله خلق منتشر شد.

 خبرگزاری حوزه/ در این شماره از مجله تربیتی و اخلاقی خلق عناوین پلکان صعود، اعتکاف؛ سخت یا آسان؟ تحفه قدسی، حواریون اهل بیت و شیطان پرستی بر روی جلد خودنمایی می کند.

نوشتارهای متنوعی که در این شماره از مجله به چاپ رسیده در حوزه اندیشه و اخلاق اسلامی و با زمینه ها و نگرش های مختلفی جمع آوری شده که از آن جمله می توان به عناوینی نظیر گام های نخست خودسازی در کلام امام خمینی، سخنرانی آیت الله ناصری با عنوان محو دلدار، یادی از آیت الله خوشوقت، شعر، طب و اخلاق با موضوع مزاح شناسی، گفتگو با مدیر مدرسه صاحب الزمان، پرسش و پاسخ با موضوع پرتگاههای اینترنتی،معرفی کتاب، خبر و دیگر مطالب گوناگون در حوزه اخلاق اسلامی اشاره کرد.

یکی از مطالب جذاب و خواندنی این شماره نوشتاری است با عنوان پرتگاه اینترنت که در بخش پرسش و پاسخ مجله به چاپ رسیده و در واقع جوابی است به این سوال که:

جوانی بیست ساله ام که برای انجام بعضی تحقیقات و کارهای شخصی وارد اینترنت می شوم اما متاسفانه وسوسه می شوم و به برخی سایت های غیر اخلاقی مراجعه می کنم. برای خلاصی از این عادت زشت چه کار کنم؟

در ادامه، به راهکارهای رفتاری مقابله با چنین اتفاقی پرداخته شده است و از آن جمله، ذکر و عبادت خداوند متعال، بهره بردن از یاد مرگ،توجه به حضور حق تعالی و اهل بیت، دنبال نکردن افکار بد، تأمین نیازهای جنسی، پرهیز از محرکهای جنسی، روزه، مراقبه و محاسبه، پرهیز از بیکاری و پرهیز از گشت زنی در اینترنت، تغییر محیط کار اشاره شده است.

در مطلب دیگری با عنوان پلکان صعود که به موضوع نماز می پردازد راهکارهای اهتمام به نماز و نیز موانع پذیرفته شدن نماز بیان شده است.

در این نوشتار ضمن یادکردی از ویزگی های نماز اول وقت و مراتب آن و نیز توجه دادن مخاطب به ارزشها و نتایج معنوی خاص این امر به این نکته اشاره شده است که در موارد متعددی عالمان ربانی برای حل برخی مشکلات و برآورده شدن حوائج آنان مواظبت بر نماز اول وقت را سفارش می کرده اند.

و نیز این نکته مورد تنبه واقع شده است که با سیری در سخنان معصومان می یابیم که یکی از نشانه های شیعه واقعی توجه به اوقات نماز است.

و اینکه حضرت علی(ع) در کلامی می فرمایند: شیعیان مرا به دو خصلت آزمایش کنید؛ به مراقبت بر وقت های نماز و به کمک مالی به برادران دینی خود؛ و اگر چنین نباشند از آنها فاصله بگیر، فاصله بگیر.

مجموعه مطالب دیگری هم که در این شماره از مجله خلق به چاپ رسیده مجموعا در حوزه اخلاق اسلامی و یادکرد از عارفان به نام دینی و بزرگان از علم و معارف اسلامی است.

یادکرد از بزرگانی نظیر آیت الله خوشوقت، نوشتاری از علامه حسن زاده آملی و... .

در این شماره از مجله تربیتی اخلاقی خلق مطالب متنوع و ارزشمندی به چاپ رسیده است.

این نوشتارها را می توان در قالبها و مضامین متنوع مطالعه کرد و بهره معنوی و معرفتی آن را نصیب خویش نمود.

خلق از سوی موسسه فرهنگی دارالهدی و مدیرمسئولی عبدالعلی حجتیان زاده منتشر می‌شود علاقه‌مندان با تلفن 37737429-025 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع‌رسانی خلق به نشانی www.daralhoda.com در دسترس علاقمندان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha