شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: سیره علمی و عملی امام خمینی (ره) در امتداد سیره اهل بیت (ع) می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی هادوی تهرانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهارداشت: سیره امام(ره) همان سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است که متاسفانه تا رسیدن به آن نقطه مطلوب فاصله داریم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام راحل در طول زندگانی خویش در پی تبعیت از اهل بیت(ع) بودند، افزود: ما در مسائل جاری خود به ظواهر اکتفا کرده و به آن پرداختیم و  به آنچه می بایست توجه می کردیم توجه چندانی نداشتیم.

عضو هیئت علمی بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: راه رسیدن به سیره عملی امام(ره) بازگشت به همان حوزه های علمیه سنّتی است، بازگشت به همان ارزش هایی که در آن علم و تقوا جایگاه اول را دارد.

وی امام خمینی(ره) را احیا کننده اسلام ناب محمدی دانست و گفت:  حركتی را كه امام (ره) به وسيله انقلاب اسلامی در جهان ايجاد كردند باعث شد تا آثار اين حركت در جاي‌جاي جهان ظهور و بروز كند.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بيت‌(ع) افزود: يكی از آثار مهم حركت انقلاب اسلامي ايران كه با رهبری امام(ره) آغاز شد و به ثمره رسيد توجه به اسلام در ميان آحاد مسلمانان از جمله شيعيان بود.

وی با بيان اينكه اسلام صرفا یک دين فردی و محدود به ايجاد ارتباطی عبادی با خداوند متعال نيست، عنوان كرد: اسلام، دينی است كه در تمامي ابعاد زندگي بشر و در روزگار معاصر مي‌توان به آن رجوع كرد لذا حركتی را كه امام راحل(ره) به وسيله انقلاب اسلامي در جهان ايجاد كردند باعث شد تا آثار اين حركت در جاي‌جاي جهان ظهور و بروز كند.

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha