چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024

همزمان با موسم "توبه" و با شعار "هارب منک الیک" آمادگی هشت منطقه در بحرین برای برگزاری اعتکاف ماه شعبان اعلام شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، مناطق مختلف بحرین آمادگی خود را برای برگزاری دومین مرحله مراسم اعتکاف در ماه شعبان اعلام کردند. طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است همزمان با آغاز موسم توبه مراسم اعتکاف در هشت منطقه بحرین برگزار شود.

شیخ جاسم المعلم، هماهنگ کننده این مراسم و عضو بخش فرهنگ شورای علمای بحرین در این زمینه گفت: هماهنگی با این مناطق برای برگزاری بهتر اعتکاف همچنان ادامه دارد و قرار است در این ماه در شهرهای حمد، بوری، عالی، المحرق، سناهیج، الدراز، البلاد، القدیم و معامیر مراسم اعتکاف برگزار شود.

معلم اشاره کرد که اکثر این اعتکاف ها در فاصله روزهای 12 ـ 14 ماه شعبان برگزار میشود و اعتکاف برخی شهرها نیز پس از نیمه اول شعبان برگزار میشود.

مرحله اول اعتکاف در ماه رجب گذشته برگزار شد که با همکاری بخش فرهنگ شورای اسلامی علمای بحرین در چهار منطقه بحرین برگزار شد که عبارتند از: المحرق، ستره، راس الرمان و الدوار الرابع.

معتکفان ماه رجب افراد بزرگسال و جوان بودند که در میان آنها برخی مشایخ و اهل فرهنگ مشاهده میشد. برنامه هایی همچون قرائت قران، نمازهای مستحبی، زیارات، ادعیه و مناجات و برخی دروس متفرقه عقیدتی و فقهی از برنامه های این مراسم در ماه رجب بود.

همچنین نشست هایی جهت آشنایی معتکفان با هم برگزار شد که در این نشست ها معتکفان درباره اهداف اعتکاف به بحث و تبادل نظر پرداختند و اشاره کردند  که اعتکاف و احیای این مراسم دینی فرصتی برای آمادگی معنوی است و برخی از شرکت کنندگان بر این باور بودند که اعتکاف نقطه عطفی در زندگی آنها بوده و برخی دیگر نیز اظهار کردند که اعتکاف فرصت بزرگی برای پرداختن به عبادت و حسابرسی از نفس میباشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha