چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024

مدیر مدرسه امام محمدباقر‌(ع) از شرکت بیش از 200 طلبه ممتاز و برتر سطح یک مدارس علمیه استان قم، در اردوی آموزشی تابستان امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید محمد صادق حجازی، امروز در مراسم افتتاحیه اردوی آموزشی طلاب ممتاز سطح یک حوزه علمیه استان قم که در مدرسه امام محمدباقر‌(ع) برگزار شد در سخنانی گفت: اردوهای تابستانی از هفت سال پیش آغاز شد که سه سال در قم و سه سال نیز در مشهد مقدس برگزار شد و امسال نیز مدرسه امام محمد باقر‌(ع) این توفیق را پیدا کرد که میزبان طلاب ممتاز برتر در این اردو باشد.

مدیر مدرسه امام باقر‌(ع) ادامه داد: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با برگزاری این اردو، دبیرخانه کمیسیون اردوها تصمیم گرفت که یک نیمه آن در قم و نیمه دوم در مشهد مقدس برگزار شود.

وی با بیان این که 400 طلبه از 21 مدرسه تقاضای شرکت در این اردو را داشتند، خاطرنشان کرد: ما تنها موفق به پذیرش 208 نفر که دارای معدل 16 الی 20 بودند، شدیم.

مسئول برگزاری اردوهای تابستانی حوزه علمیه استان قم بیان داشت: شرکت کنندگان در اردو از 20 مدرسه در حوزه علمیه استان قم و یک مدرسه از شهرستان خوانسار و همچنین مدرسه علمیه امام خمینی‌(ره) گلپایگان می‌باشند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حجازی خاطرنشان کرد: امسال 10 مواد درسی، در قالب  7 درس اصلی برگزار می‌شود و دروس از ساعت 7 صبح آغاز و هر روز یک ساعت اساتید موظف‌اند به شاگردان کلاس خود مشاوره و مباحثه علمی ارائه دهند.

وی با بیان این که مباحث اخلاقی از مهمترین برنامه‌های این اردوها است، گفت: طلاب ممتاز، اردوی آموزشی خود را از 17 تیرماه تا پایان ماه مبارک رمضان در مشهد مقدس برگزار خواهند کرد و در روزهای 15 و 16 مردادماه امتحانات دوره‌ای برگزار می‌گردد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حجازی در پایان با اشاره به برگزاری اردوهای مختلف، خاطرنشان کرد: بیش از 1450 نفر از طلاب شهرستان‌های مختلف در اردوها شرکت دارند که از این تعداد 1200 نفر در مشهد مقدس در جوار بارگاه ثامن‌الحجج علی‌بن الموسی‌الرضا‌(ع) هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha