یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه: آغاز به کار معاونت فرهنگی در وزارت ورزش و جوانان رخدادی فرخنده و مبارکی برای ترغیب جوانان به سمت دین و سلامتی است و زمینه حضور مبلغین و طلاب در مسابقات ورزشی استان کرمانشاه به زودی فراهم خواهد شد.

 به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمانشاه حجت الاسلام  حبیب الله موسوی در نشستی که به منظور زمینه سازی حضور مبلغین و طلاب در مسابقات ورزشی برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه ورزش در فرهنگ اسلامی یک جایگاه والا و مهمی است.

 وی با بررسی رابطه میان نشاط مادی و معنوی تعادل میان این دو مقوله را باعث موفقیت جوانان و تضمین کننده سلامت جامعه دانست.

 معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوان استان با اشاره به شکل گیری معاونت فرهنگی در وزارت ورزش و جوانان ، لزوم برنامه ریزی های فرهنگی در مجامع ورزشی را مورد تاکید قرار داد.

 بیگلری با بیان نقش روحانیت در ارتقاء فرهنگ دینی در جامعه خواستار ارتباط دوسویه میان اداره ورزش و جوانان با حوزه های علمیه شد.

 در پایان مقرر گردید با همکاری معاونت امورطلاب حوزه علمیه برنامه ریزی های لازم در این خصوص صورت بگیرد.

 

مبلغین در بستر سازی ظهور امام عصر وظیفه خطیری را دارند

یکی از اساتید حوزه  علمیه خواهران  کرمانشاه گفت: مبلغین در بستر سازی ظهور امام عصر وظیفه خطیری را برعهده دارند .

صدیقه محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، اظهار کرد: همه ی ادیان به نوعی انتظار منجی عالم بشریت را می کشند و این انتظار ممکن است که در قالب های مختلف صورت بگیرد اما واقعیت امر برای همگان به صورت انتظار در آمده است.

وی تصریح کرد: اگر بحث انتظار در چهار چوب اصلی خود مورد بررسی و تجزیه و تحلیل و از سوی مسئولین و مبلغین مورد شناسایی   قرار گیرد یقینا بحث سازنده ای در جامعه خواهد بود و مبلغین حوزه های علمیه و طلاب در این راستا وظیفه ی سنگینی را به عهده دارند چرا که باید بستر ساز ظهور ان حضرت باشند .

 این استاد حوزه خواهران در ادامه با اشاره به اینکه بستر سازی ظهور حضرت مهدی(عج) باید با برقرای امنیت و آرامش همراه با صلح و دوستی در جامعه باشد، گفت: از نظر عقلی همه ی مسلمانان باید این را قبول کنند که انتظار امام عصر باید با تمام وجود و از  اعماق جان صورت بگیرد و لازمه ی این انتظار برقراری صلح و دوستی است .

 

 همایش امام شناسی و حکومت مهدوی در کرمانشاه برگزار می شود

 مدیر طرح کشوری 313 یار موعود گفت: همایش امام شناسی و حکومت مهدوی با حضور اعضاء طرح کشوری 313 یار موعود در کرمانشاه برگزار می شود.

  به گزارش  خبرگزاری حوزه  از کرمانشاه، رضا فرخشاهی گفت: این همایش همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت قائم (عج) ساعت 8 صبح  فردا با حضور اعضاء طرح کشوری 313 یار موعود در مجتمع فرهنگی هنری انتظار برگزار می شود.

 وی گفت : این همایش در راستای سلسله همایش های موضوعی مهدویت برگزار می شود و آقای باقی از اساتید حوزه   مهدویت سخنران این همایش خواهد بود.

 فرخشاهی افزود : دوره های متعددی توسط طرح کشوری 313 یار موعود تا کنون برگزار شده است و هر دوره با حضور 700 نفر از علاقمندان به مباحث مهدویت برگزار می شود و در پایان هر دوره پس از برگزاری آزمون گواهی دوره آموزشی به نفرات قبول شده  اعطاء می شود.

 مدیر طرح کشوری 313 یار موعود افزود: این برنامه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha