جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024

ارتباط علمی و دینی و فرهنگی میان ایران و هند، می‌تواند بسیاری از دسیسه‌های دشمن را در اختلاف افکنی و تضعیف مسلمانان خنثی سازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد در نشستی با  محمد اعظم‌خان، وزیر اوقاف ایالت اوتارپرادش هند که  شب گذشته در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله برگزار شد، هند  را کشوری بزرگ و با سابقه کهن و مردمی با فرهنگ که اشتراکات زیادی میان آنها و ایرانیان وجود دارد دانست و گفت:

کشوری با این همه جمعیت، با هر مذهب و دینی، با آرامش و معنویت در کنار هم در حال زندگی هستند.

رئیس حوزه تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به تلاش دولت‌های استعمارگر نسبت به ضربه زدن به ایران و هند در گذشته و امروز گفت: این پایگاه عمیق و ریشه کهن تاریخی این دو کشور، ‌موجب طمع کشورهای استعماری گردیده و نتیجه آن سال‌ها استعمار ایران و هند شده است.

وی افزود:‌ سال‌ها استعمار انگلیس و آمریکا در ایران و هند موجب شده که هنوز هم گذشته‌ای که آنها در کشورهای ما ویران کردند، جبران نشده است؛ آنها دشمن ارزش‌های معنوی و انسانی هستند که این دو کشور و سایر کشورهای اسلامی باید دست یاری به یکدیگر داده و در برابر آنها بایستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد با ابراز خرسندی از حضور مدیران آگاه و عاقل در هند اظهار داشت: بر اساس این آگاهی مدیران هند، هیچ یک از دسیسه‌های دشمن که به دنبال خدشه وارد شدن بر ارتباط ایران و هند شده است، به ثمر ننشسته است.

وی در ادامه با اشاره به حضور علمای بزرگی از شیعه و سنی و غیر مسلمان در هند که جایگاه علمی این کشور را در جهان در سطح بالایی قرار داده است، گفت: امروز 7 هزار دانشجوی ایرانی در هند حضور دارند و دانشجویان زیادی نیز از این کشور در ایران هستند که این  ارتباط علمی نتایج ارزشمندی را در آینده خواهد داشت.

استاد حوزه همچنین حضور مسلمانان در امور کشور را ضروری دانست و گفت:‌ باید مسلمانان در متن دولت حضور داشته و در اداره کشور نقش‌آفرین باشند. همین مسئله موجب جلوگیری از اختلافات و ایجاد ارتباط قوی‌تر میان دولت ایران و این کشور خواهد بود.

وی با اعلام آمادگی ایران در ایجاد ارتباط علمی و فرهنگی با مجامع علمی و فرهنگی هند، خاطرنشان کرد: ما آمادگی هر گونه کار علمی و فرهنگی که بتواند ارتباط دینی و علمی این دو کشور را تقویت کند، هستیم و آماده‌ایم از غیر شیعه و حتی غیر مسلمان‌ها نیز در این کشور پذیرایی کنیم، چراکه معتقدیم ایران خانه اهل بیت علیهم‌السلام است و آنها متعلق به همه جهانیان هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: ارتباط علمی و دینی و فرهنگی میان ایران و هند، می‌تواند بسیاری از دسیسه‌های دشمن را در اختلاف افکنی و تضعیف مسلمانان خنثی سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha