دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
کد خبر: 315434
۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۰۱:۵۰

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیهالسلام با بیان اینکه سازمان اوقاف باید در محل‌هایی که موقوفات صرف می‌شود، مردم را نسبت به واقف آن آشنا سازند، ادامه داد: در این شرایط وقتی مردم نسبت به این گونه اقدامات آگاه می‌شوند، با فرهنگ وقف آشنا شده و نسبت به این باقیات الصالحات انگیزه پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم ‌فعالیت این سازمان را از برکات انقلاب اسلامی ایران برشمرد و  با اشاره به مقدم شمردن "وصیت" نسبت به "دین" افراد در قرآن کریم اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه در دوران غیبت امام معصوم علیه‌السلام، با اذن ولی فقیه، متولی عمل نمودن به وصیت افراد است که این مسئله از برکات انقلاب می‌باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با اشاره به کم توجهی به صرف موقوفات مردم بر اساس نیت افراد و وجود گسترده موقوفه خواری در دوره طاغوت اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، موقوفات سامان گرفت و هر روز بر توفیقات این سازمان افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف باید در محل‌هایی که موقوفات صرف می‌شود، مردم را نسبت به واقف آن آشنا سازند، ادامه داد: در این شرایط وقتی مردم نسبت به این گونه اقدامات آگاه می‌شوند، با فرهنگ وقف آشنا شده و نسبت به این باقیات الصالحات انگیزه پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم نسبت به دیگر اماکن جهان اظهار داشت: وجود این تعداد بیشمار مراجع عظام تقلید، بزرگان و فضلای دین در قم، در هیچ جای دیگر دیده نمی‌شود؛ این افراد مرجع و ملجأ مردم هستند؛ ارتباط با این افراد می‌تواند نقش زیادی در پیشبرد برنامه‌ها و درستی آنها داشته باشد.

وی با بیان این که ارتباط با مراجع تقلید میزانی برای درستی عمل است، خطاب به مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ارتباط با مراجع تقلید باعث می‌شود در صورتی که خدای نکرده عملکردی در مسیر درست نباشد، ایشان، دلسوزانه نسبت به این مسئله تذکر ‌دهند.

امام جمعه قم در پایان با بیان این که مسئولان سیاسی و اجتماعی برای پیشرفت در عملکردشان و اطمینان از قرار داشتن در مسیر درست، باید با مراجع ارتباط داشته باشند، افزود: البته این مسئله نسبت به نهاد‌هاو ارگان‌های دینی اهمیت دوچندانی می‌یابد.

بر اساس اعلام روابط عمومی وامور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در ادامه این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین شؤذب شیری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم گزارشی از عملکرد این اداره ارائه داد و به برنامه‌های آتی اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha