چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
مهدی قریشی

حوزه/ رسانه ها باید برای ترویج فرهنگ وقف و افزایش آمار موقوفات تلاش مضاعفی داشته باشند، چرا که امروزه رسانه های غربی با القای مفاهیم مخرب در صدد کم رنگ نمودن ارزش های اسلامی هستند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، شامگاه سه شنبه در همایش وقف و رسانه که در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی برگزار شد، با تاکید بر اهمیت و ضرورت ترویج فرهنگ وقف، اظهار داشت: سنت حسنه وقف در روایات متعددی توسط امامان معصوم(ع) مورد تاکید و تبلیغ قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: عامل بودن انسان به سه عمل پسندیده موجب جاری شدن ثواب پس از مرگ می شود که این عوامل شامل فرزند صالح، علم و دانشی که مردم از آن بهره مند شوند و صدقه جاریه است.

وی، وقف را مصداق صدقه جاریه عنوان کرد و ابراز داشت: ائمه اطهار(ع) خود از عاملان و مروجان فرهنگ وقف بودند، به گونه ای که امیرالمومنین(ع) با وقف منافع نخلستان های خویش برای فقرا و نیازمندان مدینه، از مروجان فرهنگ وقف بودند.

امام جمعه ارومیه با بیان این مطلب که رسانه ها نقش موثر و مهمی در تبلیغ و اشاعه فرهنگ وقف در جامعه دارند،تصریح کرد: اگر بتوانیم مسئله وقف را در میان مردم فرهنگ سازی و بسط و گسترش دهیم، آمار موقوفات و واقفین به چندین برابر افزایش می یابد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: رسانه ها می توانند مردم و خیرین را تشویق و ترغیب به وقف کرده و آنان را از پاداش دنیوی و اخروی این سنت حسنه آگاه سازند، لذا کسی که مبلغ فرهنگ وقف باشد هرچند واقف نباشد، از ثواب وقف بهره خواهد برد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی یادآور شد: رسانه ها باید برای ترویج فرهنگ وقف و افزایش آمار موقوفات تلاش مضاعفی داشته باشند، چرا که امروزه رسانه های غربی با القای مفاهیم مخرب در صدد کم رنگ نمودن ارزش های اسلامی هستند .

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha