جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024

نرم افزار گرانسنگ "جامع الاحادیث" در دومین همایش ملی ارتقای كیفیت آثار، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی به عنوان یکی از آثار برگزیده انتخاب شد.

مدیر بخش ارتباطات و تبلیغات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اعلام این خبر، گفت: دومین همایش ملی ارتقای كیفیت آثار، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی، از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با همكاری بیش از 20 نهاد و دستگاه فرهنگی كشور، عصر روز گذشته برای دومین سال پیاپی برگزار ‌شد.

غلامرضا رحمانی با بیان این که بخشی از آثار برتر این نهادها در قالب نمایشگاه كتاب در حاشیه مراسم اختتامیه به نمایش گذاشته شد، افزود: این همایش  به صورت فرا دستگاهی برگزار ‌شد و به شكل ویژه به موضوع استانداردهای آثار و فعالیت‌های فرهنگی اختصاص داشت.

وی ضمن برشمردن اهداف این همایش، بیان داشت: تولید ادبیات علمی مرتبط با موضوع كیفیت در حوزه فرهنگ، بهره‌گیری از تجارب افراد و سازمان‌ها در جهت ارتقای كیفیت محصولات و فعالیت‌های فرهنگی، ایجاد فرصت هم‌اندیشی و هم‌گرایی موضوعی درباره بحث كیفیت در عرصه فرهنگ و ایجاد زمینه تعامل و تبادل دانش بین سازمانی از جمله اهداف برپایی این همایش علمی بود.

مدیر بخش ارتباطات و تبلیغات مرکز نور در ادامه با اشاره به این که "جامع الاحادیث" در دومین همایش ملی ارتقای كیفیت آثار که در برج میلاد برگزار شد، به عنوان یکی از آثار برگزیده انتخاب گردید، گفت: اين نرم افزار در واقع آخرين دستاورد محققان و پژوهشگران اين مرکز پیرامون مساله احادیث می باشد که در آن سعی شده به منظور دسترسی هر چه بهتر و راحت تر مخاطبان، از جديد ترين تکنولوژی هاي روز استفاده شود.

وی افزود: در اين اثر گرانقدر، متن کامل 427 عنوان کتاب در يک هزار و 142 جلد شامل منابع روايي شيعه به همراه ترجمه و شرح در موضوعات ادعيه و زيارات، اخلاق، تاريخ ، تفسير، جوامع حديثي، فقه ، کلام و رجال و ... گنجانده شده است.

رحمانی همچنين با اشاره به اين که حجم کار در اين نرم افزار نسبت به نسخه های قبلی آن ، چند برابر شده است، گفت: سعی کرده ايم که در اين نرم افزار، مصادر حديثی شيعه به همراه ترجمه ها و شروح آن لحاظ شود.

 وی در خصوص قابليت های اين نرم افزار، اظهارداشت: امکان جستجوی ساده و پيشرفته، امکان جستجو از طريق ريشه يابی کلمات، بهره گيری از پردازشگر های هوشمند مصنوعی ، ساده سازی صفحه نمايش و ... از جمله اين ويژگی ها و قابليت ها می باشد.

یادآور می شود، علاقه مندان می توانند برای تهیه نرم افزار"منتخب جامع الاحادیث" به فروشگاه اینترنتی مرکز نور به نشانی www.noorshop.ir مراجعه کنند.

 

انتهای پیام    313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha