شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024

حوزه علمیه خراسان، با 45 غرفه و برنامه‌های قرآنی متنوع برای تمامی گروه‌های سنی و طیف‌های تحصیلی جامعه در هشتمين نمايشگاه قرآن و عترت مشهد شرکت كرده است.

 مسئول دفتر فرهنگی‌تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در گفت‌وگو با خبرگزاري حوزه در مشهد، اظهارداشت: این دفتر فرهنگی‌تربیتی حوزه علمیه خراسان سعی دارد با ایجاد فضای قرآنی به ترویج فرهنگ قرآن کمک کند که در این راستا دوره‌های حفظ قرآن کریم را برگزار کرده و در نمایشگاه‌های قرآن کشور حضور دارد.

حجت‌الاسلام رمضانی، با اشاره به این‌که در فعالیت‌های قرآنی این دفتر، جهش و نوآوری صورت گرفته است، گفت: در نمایشگاه امسال مدارس علميه خواهران با برپايي غرفه هاي تجسمي، سيرخلقت بشر را بر اساس آيات قرآن ترسيم كرده و مراحل كمال بشر را از تولد تا مرگ ترسيم كرده اند.

این مقام مسئول، با اشاره به این‌که غرفه حوزه علمیه خراسان برای معرفی توانمندی‌های قرآنی طلاب این حوزه در زمینه‌های مختلف است، ابرازداشت: بخش پژوهش هاي قرآني اين حوزه، پايان نامه ها، مقالات، كتب و پژوهشها ونرم افزارهاي قرآني را ارائه مي‌كند.

مسئول فرهنگي تربيتي حوزه علميه خراسان با بيان اين كه بخش آثار هنري نمايش آثار هنري و تجسمي طلاب با موضوعات قرآني و بخش مشاوره شامل مشاوره هاي قرآني ،فقهي ، اعتقادي ،خانواده ،تحصيلي ،حفظ قرآن كريم و... در اين نمايشگاه فعاليت دارد، گفت: بخش مسابقات قرآني و تفسيري و مفهومي، اجرا و برگزاري مسابقات قرآني به صورت كتبي از ترجمه و مفاهيم آيات قرآن و مسابقات تفسير قرآن كريم از ديگر برنامه‌هاي اين حوزه در اين نمايشگاه است.

* حركت در مسير ولايت

وی با اشاره به اين كه در بخش تجسمي و مفهومي، نمايش آيات قرآن كريم و روايات بصورت تجسمي مفهومي با عنوان «سبك زندگي» ارائه مي‌شود، توضيح داد: در اين بخش، آثاري با موضوع هدف خلقت و آفرينش انسان، تربيت كودك از قبل تولد تا سنين نوجواني،  حركت در مسير ولايت، زندگي و حيات جاودان پس از مرگ  ارائه شده كه مدارس با توجه به آيات قرآن و روايات، موضوع‌ها را با طراحي بسيار زيبايي بصورت تجسمي و مفهومي به كار برده‌ اند كه به يكي از جذاب ترين بخش هاي غرفه هاي اين حوزه تبديل شده است.

وي به غرفه مهدويت و پرسش و پاسخ پيرامون مسائل مهدويت و عرفان هاي نوظهور از سوي مراكزحوزوي اشاره و با بيان اين كه معرفي خادمان ومفسران قرآني از ديگر برنامه‌هاي اين حوزه در اين نمايشگاه است، گفت: غرفه مهد قرآني با بخش‌هايي مانند مسابقات قرآني ويژه نونهالان وكودكان،نقاشي قرآني، قرآن بخوانيد و جايزه بگيريد، آشنايي با احكام و عقايد و...  و پرده خواني غدير كه بصورت پرده اي با راوي براي كودكان نمايش داده مي شود، از ديگر فعاليت‌هاي اين حوزه است.

* معرفي توانمديهاي قرآني طلاب  مشهدی

حجت الاسلام رمضاني،  جنگ نرم و دشمن شناسي، نور هدايت (آشنايي با طريقه هاي حفظ قرآن كريم ، تجويد و روخواني و روانخواني قرآن كريم )، مرواريد عفاف (حجاب و برگزاري مسابقات حجاب و...)، ترتيل قرآن كريم با حضور قاريان برجسته حوزوي با عنوان زمزم نور، معرفي توانمندي‌هاي قرآني طلاب در زمينه هاي مختلف، فعاليت‌هاي ستاد تفسير قرآن كريم (معرفي مفسران قرآن كريم و...)، ترويج فرهنگ قرآني ومبارزه با فعاليت هاي دشمنان و منكران قرآني و غرفه ويژه شهداي روحاني خراسان رضوي را از ديگر فعاليت‌هاي اين حوزه برشمرد.

وي با اشاره به ايجاد معبر «عبرت و عزت» اظهارداشت: در اين معبر، گناهان كبيره زير پاي بازديدكنندگان قرار گرفته و اعمال حسنه به صورت گل در كنار بازديدكنندگان قرار دارد.

وي افزود: غرفه اردوهاي جهادي يكي ديگر از غرفه‌هاي اين حوزه است كه تصاويري از فعاليت هاي جهادي- تبليغي طلاب را نمايش داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha