سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024

عضو خبرگان رهبری، شب قدر شب را استجابت دعا و انس با خدا دانسته و تاکید کرد: بندگان خداوند در اين شب، براي انس و قرب به خدا دعوت شده‌اند و دعاهاي آنان مستجاب مي‌شود.

 آيت‌الله مرتضی مقتدايي در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري حوزه، با اشاره به اهميت شب قدر در سوره «قدر»، گفت: يكي از فضائل و مناقب بزرگ اين شب، نزول قرآن است.

وي با اشاره به آيه « وَمَا أَدْرَاكَ مَا لَيْلَةُ الْقَدْرِ »، ابرازداشت: خداوند متعال خطاب به پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) مي‌فرمايد شب قدر را از هزار شب، برتر است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که در برخي از روايات، عبادت در ليلة القدر را از هزار ماه جهاد در راه خداوند متعال، بيشتر دانسته‌اند، تأكيد كرد: بندگان خداوند در اين شب، براي انس و قرب به خدا دعوت شده‌اند و دعاهاي آنان مستجاب مي‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه خطاب به طلاب علوم ديني یادآور شد: مردم را نسبت به اهميت شب‌ قدر آگاهي دهید و از خداوند متعال بخواهید تا توفيق عبادت، ارتباط و انس با ذات حق، معرفت اهل بيت (عليهم السلام) و تقويت اعتقادات را نصیب شما گرداند.

وی همچنین با اشاره به وظيفه سنگين حوزويان در ارشاد، هدايت و تبيين صراط مستقيم، حق و واقعيت اسلام برای مردم، ابرازداشت: اين وظيفه‌اي است كه بر دوش انبياء بوده و اكنون در عصر غيبت بر عهده طلاب و روحانيون مي‌باشد.

عضو خبرگان رهبری با تأكيد بر اين كه حوزويان در خط مقدم مبارزه با دشمنان دين قرار دارند و به عنوان مرزبانان دين شناخته مي‌شوند، تصريح كرد: طلاب و روحانیون بايد به وظيفه خود آشنا باشند و نسبت به آنچه مي‌گويند، عمل كنند.

مدير سابق حوزه‌هاي علميه خاطرنشان کرد: اگر طلبه علوم ديني، عامل به گفتارش باشد، تأثير بيشتري در جامعه خواهد داشت.

آیت الله مقتدایی در پایان تاکید کرد: با توجه به اين كه از روحانيون در مورد انجام رسالت خود، سؤال خواهد شد، بايد مهذب بوده و مردم را به معنويت، حق، تقوا و دوري از رذائل، دعوت و هدايت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha