یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024

حجت الاسلام والمسلمین محسنی متصدی غرفه دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم گفت : طرح همراز امین در ادامه فعالیت نمایشگاه قران از سوی دفتر تبلیغات حوزه های علمیه با هدف رفع شبهات جوانان و نوجوانان کشور ارایه می شود.

حجت الاسلام محسنی از غرفه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نمایشگاه قرآن به خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم همواره خود را موظف می داند برای آشنایی و بهره وری هرچه بیشتر مردم و مخطبان در همه نمایشگاه‌های تخصصی از جمله نمایشگاه های کتاب ، مطبوعات و قرآن کریم آثار و تولیدات خود را ارایه کند.

وی گفت : دفتر تبلیغات حوزه علمیه در نمایشگاه قرآن در راستای ماموریت خود برای معرفی مکتوبات منشورات قرآنی که در دفتر چاپ شده‌اند، حضور یافت و ارایه طرح همراز امین در این نمایشگاه در جهت همین امر قرار دارد.

حجت الاسلام محسنی توضیح داد: «طرح همراز امین» در زمینه ارتباط و آشنایی نوجوانان و جوانان با کارشناسان احکام اعتقادی و شبهات قرانی و ارایه مشاوره اینترنتی تهیه شده که با استفاده از این طرح، هر کس و از هرجایی می تواند برای رفع شبهات، استفاده از مشاوره کارشناسان این طرح و نیز دریافت پاسخ های خود اقدام کند.

وی افزود : یکی از بخش های فعال غرفه دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم ، مرکز فرهنگی هنری و فرهنگی تبلیغی است که حدود سه سال است در کنار دیگر فعالیت ها با استفاده از حضور هنرمندان مجرب در زمینه خط ، تصویر سازی و معرق، کار خود را به بهترین نحو ارایه می‌کند به طوری که غرفه این بخش نیز با استقبال زیاد بازدید کنندگان روبرو بوده است.

این متصدی غرفه دفتر تبلیغات در نمایشگاه قرآن بیان داشت: اسلام با هنر عجین شده زیرا نمونه بارز و والای هنر را می توان در قران کریم دید که هم در مفاهیم آیات و هم در چینش کلمات، نشان دهنده هنری خارق العاده است که همه هنرمندان عالم برای آوردن نظیری مثل آن عاجز کرده است .

وی با اشاره به تولیدات هنری طلاب حوزه های علمیه ابراز داشت: با توجه به زبان هنر که در قرآن موجود است ، به نظر می رسد باید از توانمندی هنری طلاب حوزه های علمیه که برخی از آنها از سوابق هنری درخشانی نیز برخوردارند ، هرچه بیشتر برای معرفی اسلام ناب محمدی بهره برد و به این امر بهای بیشتری داد.

حجت الاسلام محسنی گفت : اکنون هر ساله در ایام ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی نمایشگاهی در برج میلاد تهران از آثار هنرمندان روحانی برپا می شود که مورد توجه همه هنرمندان داخل و خارج از کشور قرار گرفته است.

وی در آخر افزود : یکی دیگر از مواردی که دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم به آن توجه دارد ، تربیت طلابی است که از مهارت های لازم برای کار با کودکان برخوردار باشند، این کار هم با عضو گیری از طلاب و برپایی کلاس ها و جلسات آموزشی برای آنها انجام می شود، که ثمره آن اکنون به خوبی مشهود است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha