یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024

مرحله نهايی مسابقات قرآن مدارس علوم و معارف اسلامی شهيد مطهری از 31 مردادماه در تهران آغاز و تا 2شهریورماه ادامه خواهد داشت.

مسئول روابط عمومی مدارس علوم و معارف اسلامی شهيد مطهری، در گفت‌وگو خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه  با اشاره به اينكه دبیرستانهای علوم و معارف اسلامی شهید مطهری، معارف اسلامی را در سطح كشور آموزش می‌دهد، اظهارداشت: هر ساله مسابقات قرآن كريم در رشته‌های مختلف در اين مدراس برگزار می‌شود.

عبدالرضا فرخ،  در ادامه با تأكيد بر اينكه اين مسابقات در دو مرحله مقدماتی و نهايی برگزار می‌شود، افزود: مرحله مقدماتی و استانی این مسابقات برگزار گردیده و افراد راه یافته به مرحله بعد، مسابقات كشوری را روز پنجشنبه، 31 مردادماه آغاز خواهد کرد.

مسئول روابط عمومی مدارس علوم و معارف اسلامی شهيد مطهری با بیان این مطلب که این مسابقات تا دوم شهريوماه ادامه دارد، گفت: مسابقات در رشته‌های قرائت تحقيق، قرائت ترتيل، حفظ قرآن كريم، مفاهيم صحيفه سجاديه و نهج‌البلاغه و تجزيه و تركيب قرآن كريم برگزار می‌شود.

وی افزود: رشته تحقيق و پژوهش‌های قرآنی به عنوان يكی از رشته‌های جنبی نيز در نظر گرفته شده است و در اين دوره از همه رشته‌ها 270 نفر از آقایان و بانوان 13 استان کشور به مرحله نهايی راه‌ يافته‌اند که مسابقات بخش بانوان و آقايان به صورت مجزا و در سالن‌های جداگانه برگزار خواهد گردید.

فرخ خاطرنشان كرد: مراسم افتتاحيه اين مسابقات صبح روز پنجشنبه، 31 مردادماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين حاج علی‌اكبری، نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان  در سالن شهدای همایش مرکز شهدای انقلاب اسلامی تهران  برگزار می‌شود.

وی در پايان با اشاره به اينكه مرحله مقدماتی اين مسابقات در فروردين‌ماه و با رقابت 300 دانش‌آموز برگزار گردید، خاطرنشان ساخت: در مراسم اختتاميه كه روز دوم شهريورماه برگزار می‌شود، آيت‌الله امامی كاشانی، امام جمعه موقت تهران نيز حضور خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha