چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024

منادی گفت: اگر دموکراسی در ایران وجود دارد به برکت وجود علمای تشیع صورت گرفته و آذربایجان در این مساله پیشگام بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، دکتر علیرضا منادی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی روز شنبه در همایش نکوداشت آیت الله مرتضی بنی فضل(ره)با اشاره به شخصیت آیت الله بنی فضل(ره) خاطرنشان کرد: همه نهضت عظیم انقلاب اسلامی به این مرد بزرگ مدیون است، آذربایجان  تمام قد و باتمام وجود به این مرد فاضل و فقیه افتخار می کرد و امروز نیز به آن می بالد، این مرد وقتی از میان ما رفت، همه آذربایجان در سوگ او اندوهگین شد.

وی افزود: شخصیت آیت الله بنی فضل(ره) شخصیت جامعی بود، ایشان در احترام به عامه مردم، تکریم شهدا و خانواده ایشان پیشقدم بودند.

*تشیع و مرجعیت در دیار آذربایجان می درخشد

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که آذربایجان در صدسال اخیر نقش اساسی در تاریخ ایران ایفا کرده است، اظهار داشت: اگر دموکراسی در ایران وجود دارد به برکت وجود علمای جهان تشیع صورت گرفته و آذربایجان در این مساله پیشگام بوده است.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که ایران دموکراسی خود را مدیون آذربایجان است، خاطرنشان کرد: ستارخان مرد بزرگ آذربایجان که حاضر نبود پرچم روس را بر سر در خانه خود بزند، می گفت: من از پرچم حضرت ابوالفضل(ره) استفاده می کنم، همچنین  می گفت: من از علمای نجف خط مشی می‌گیرم.

رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قیام 29 بهمن تبریز برای چهلم شهدای مردم قم بود، تبریز توفیق آن را که دوشهید محراب، آیت الله قاضی طباطبایی(ره) و آیت الله مدنی(ره) را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.

منادی ابراز داشت: خط تشیع و مرجعیت، همیشه در دیار آذربایجان می‌درخشیده و مردان بزرگی را تقدیم کرده و در اطاعت از ولی فقیه پیشرو بوده است.

انتهای پیام/          

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha