شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024

مدیر حوزه علمیه استان قم با اشاره به اینکه غنای فرهنگ شیعه، از معارف امام جعفرصادق(ع) شکل گرفته است، تصریح کرد: محافل علمی اهل سنت نیز به شخصیت عظیم امام جعفرصادق(ع) افتخار می کنند.

حجت الاسلام والمسملین احمد فرخ فال در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که غنای فقه و حوزه های علمیه براساس ارشادات و رهنمودهای گسترده و تربیت و تعلیم امام جعفر صادق(ع) شکل گرفته است، اظهار کرد: ششمین اختر تابناک امامت و ولایت تکیه‌گاه علمی حوزه های علمیه شیعه است. 

وی با تاکید بر این که محافل علمی اهل سنت نیز به شخصیت عظیم امام جعفرصادق(ع) افتخار می‌کنند، با اشاره به نزدیکی آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه، اظهار داشت: طلاب و علما با بهره‌گیری از علمیت و منبع پرفیض امام صادق(ع)، مسئولیت سکان‌داری معارف اهل‌بیت(ع) را در اختیار می گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در بخش دیگری از گفت وگوی خود به پویایی فقه شیعه اشاره کرد و ابراز داشت: زمان و مکان در فقه پویا یا همان فقه جواهری تاثیرگذار هستند.

وی فقه پویا را نقطه دقیق مورد تاکید امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید دانست و خاطرنشان کرد: برای تداوم پویایی فقه باید براساس دستورات و ایشان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) حرکت کرده و با تاثیرگذاری زمان و مکان بر آن فقه بنگریم تا راه فلاح و رستگاری را یافته و نقش ارشادی را در جامعه ایفا کنیم.

انتهای پیام/      

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha