دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024

رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با انتقاد از عدم ساخت مسجد در مجتمع های آپارتمانی، تاکید کرد: دولت باید نسبت به ساخت مساجد در مجتمع‌های مسکونی اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به رهنمودهای رهبری معظم انقلاب درباره ترویج فرهنگ نماز، اظهار داشت: نقطه شروع همه کارها، ارتباط با مسجد و نمازگزاران است.

وی به سیره پیامبر(ص) درباره ارتباط با مأمومین اشاره کرد و ادامه داد: پیامبر(ص) در نمازهای خود، در مورد مأمومین در نماز جماعت پرس و جو می‌کردند و آنها را مورد تفقد قرار می دادند.

رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی، توجه امام جماعت به افراد نمازگزار را بسیار مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: امام جماعتی که با مامومین ارتباط نداشته باشد، نمی تواند از ذخایر نهفته این قشر تاثیرگزار استفاده کند، در نتیجه توان جامعه تقلیل می یابد.

وی در ادامه به نوع و طریقه ارتباط امام جماعت با مامومین اشاره کرد و ابراز داشت: ارتباط امام جماعت با نمازگزاران، نباید فانتزی و ظاهری باشد، بلکه باید از روی شناخت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به ساخت مجتمع‌های آپارتمانی بدون در نظر گرفتن فضایی برای نماز جماعت، گفت: دولت باید در تمام مجتمع های مسکونی، مکان‌هایی را برای احداث مسجد تدارک ببیند و به ساخت مساجد اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

وی بر لزوم پرهیز از هزینه های فراوان برای ساخت مساجد تأکید کرد و گفت: وجود مسجد بدون مناره هم امکان پذیر است و رعایت اصل سادگی در ظاهر و داخل مسجد، می تواند بسیاری از موانع پیش روی ساخت مساجد را برطرف نماید.

این استاد حوزه به نقش دولت در زمینه ساخت مساجد اشاره کرد و افزود: اگر دستگاه های مسئول، دغدغه ترویج نماز را داشته باشد، بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی در پایان، با ابراز تاسف از کم‌رنگ شدن فرهنگ جماعت در جامعه، گفت: متاسفانه فرهنگ جماعت در جامعه کمرنگ شده و این مسئله به تدریج در حال گسترش است.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مرتضی IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    با عرض سلام ببخشید دقیقا کجای آپارتمان اسلامیه که فقط یه مسجد کم داشته باشه؟ مشکل نماز هم با ساخت مسجد، اونم در آپارتمان حل نخواهد شد. یه خورده اساسی تر و بنیادی تر باید به قضیه نگاه کرد.