یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

مسئول بخش حوزوی مرکز رشد واحد های فناور علوم انسانی قم، از راه اندازی هسته علمی "جغرافیای تبلیغ"، در آینده ای نزدیک در این مرکز خبر داد.

حجت الاسلام علیرضا مظفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به فعالیت هسته های حوزوی در مرکز رشد علوم انسانی، گفت: با توجه به پتانسیل موجود در حوزه های علمیه، در زمینه رشد و شکوفایی علوم انسانی اسلامی، بخش حوزوی مرکز رشد فعال تر از بخش دانشگاهی به فعالیت مشغول است.

وی درباره تشکیل هسته های حوزوی در مرکز رشد، ابراز داشت: این مرکز از طلاب دارای طرح و ایده علمی استقبال می کند و در صورتی که به حد نصاب شرایط نائل شوند، با هسته علمی پیشنهادی آنها موافقت می شود.

مسئول بخش حوزوی مرکز رشد علوم انسانی ادامه داد:  اگر طرح های پیشنهادی دارای سه شاخصه نوآوری در طرح و ایده، قابلیت تجاری سازی و در حیطه علوم انسانی و اسلامی باشند، با ایجاد هسته علمی موافقت می شود و حمایت های لازم از صاحبان طرح ها به عمل می آید.

حجت الاسلام مظفری در باره تعداد هسته های حوزوی مرکز رشد علوم انسانی، افزود: با توجه به شاخصه های مورد نظر، 13 هسته پذیرفته شده اند که از این تعداد، 9 هسته در اختیار طلاب قرار دارد و با نوآوری در زمینه های مختلف، مشغول به حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به فعالیت های هسته های فعال در مرکز رشد، خاطرنشان کرد: یکی از محصولاتی که در هسته های علمی در حال انجام می باشد، تدوین نظام جامع فکری شهید مطری است که در آن به مبانی اصیل انقلاب که مورد نیاز جامعه و اهالی سیاست و علم است پرداخته می شود تا بتوانیم با این نظام فکری، به جامعه اسلامی تراز جهانی دست یابیم.

مسئول بخش حوزوی مرکز رشد علوم انسانی ادامه داد: یکی از هسته های این مرکز، هسته تخصصی موسسه امیر بیان است و در زمینه تولید علم در فن سخن و خطابه کارهای مطلوبی انجام داده است.

حجت الاسلام مظفری : به طراحی نرم افزار، کارگاه آموزشی دوره های خطابه و تدوین کتاب سخنرانی در 12 جلد اشاره کرد، و ادامه داد: از این مجله ها تا پایان امسال 6 جلد آن منتشر می شود.

وی همچنین هسته خلاقیت های امید و هسته فلسفه اسلامی را از دیگر هسته های فعال در مرکز رشد علوم انسانی برشمرد.

مسئول بخش حوزوی مرکز رشد علوم انسانی در پایان از ایجاد دو هسته جدید در این مرکز خبر داد و گفت: هسته "سلامت اسلامی" با موضوع سبک زندگی مطلوب در تغذیه و سلامت جسمی، و هسته "جغرافیای تبلیغ" با موضوع مکان های تبلیغی و جزئیات و خصوصیات آن ها، در آینده ای نزدیک افتتاح خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha