یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

خبرگزاری حوزه/ شماره ششم و هفتم فصلنامه تخصصی مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلامی به صاحب امتیازی موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلامی و مدیر مسوولی حجت الاسلام و المسلمین حاج سید محمد محسن دعایی منتشر شد.

در این شماره از این نشریه وزین و علم آورانه و خواندنی مطالب متنوع و ارزنده ای در سه بخش «حوزه و تمدن»، «عرفان و حکمت» و «تهذیب و تربیت» منتشر شده است.

از جمله مطالب این شماره فصلنامه تخصصی علوم و معارف اسلامی می توان به عناوینی همچون راهبردهای تعریف موجه و کارآمد، تأملی پیرامون هویت نیاز، نقشه موضوعات و مسائل یک تمدن، آشنایی با نگرش توحیدی، تمدن و تمدن سازی، یقظه گام اول سلک، سوز عشق، تفسیر عرفانی آیات قرآن، سفرهای عرفانی و مدت و سرعت آن، وحدت وجود در پرتو قرآن و برهان، خواجه نصیر الدین طوسی و عرفان، تاریخ پیدایش فلسفه و دیگر مطالب و عناوین خواندنی و سودمند اشاره کرد.

به انضمام این شماره، ویژه نامه ای با عنوان سلسله جنبان عشق در شرح حال مرحوم آیت الحق جولای دزفولی نیز به چاپ رسیده است.

در این شماره از نشریه فصلنامه تخصصی علوم و معارف اسلامی آثاری از آقایان و حجج اسلام عبدالمجید رجبعلی، محمدحسین رضایی، روح الله رضایی، مهدی سعیدیان، سید محمد سادات، روح الله کشمیری و... نشر یافته است.

یکی از ویژگی های برجسته نشریه فصلنامه تخصصی علوم و معارف اسلامی علاوه بر علمیت مطالب و جاری بودن روح پژوهش در آن، توجه خوبی است که به مقوله ارائه ساختاری و نوع چیدمان و گرافیک مجله شده و باعث گشته تا مخاطب مطالب ارزشمند و علم آورانه این نشریه را در قالبی قابل قبول به لحاظ فرم و رنگ و طرای گرافیکی بخواند و این نکته مهم و خطیر و حساسی است که در غالب نشریات دینی و معارفی ما یا مغفول می ماند یا آنطور که باید و شاید به آن توجه نمی گردد.

فصلنامه تخصصی علوم و معارف اسلامی تلاش کرده است تا در این شماره یک مجموعه پر وپیمان و متنوع را در سه حوزه معارف اسلامی با سه مشرب و رویکرد عرفان، تمدن و تهذیب ارائه دهد و همین امر هم باعث می شود که طیف مخاطبان این مجله، گستره متنوع و متکثری را شامل شود و گروههای مختلف خوانندگان را به لحاظ ذوق و علاقه فکری و قلمی در بر بگیرد.

یکی از مطالب خوبی که در کنار سایر نوشتارهای وزین مجله در این شماره به طبع رسیده مقاله ای با عنوان «نگرش دیگر به فقه؛ والاتر از علم(فقه سیستم ساز) » به قلم حجت الاسلام شیخ مجید اسماعیلی است که به یکی از موضوعات مبتلابه و جدی در عرصه حیات اجتماعی مسلمانان در جهان کنونی پرداخته و هدف آن دستیابی به راهبرد فعال سازی فقه در مقیاس کلان و فعال سازی زمینه لازم برای نگرش صحیح به فقه در موضوع مدیریت زندگی است. علاقمندان فصلنامه تخصصی علوم و معارف اسلامی می توانند به سایت WWW.NOORORREZA.IR  مراجعه نموده و یا با شماره تلفن 05112285800 تماس حاصل نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha