سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024

معاون تهذیب حوزه علمیه استان هرمزگان از حضور فعال طلاب این استان در ادارات ،نهادها، مساجد و محافل عمومی خبرداد.

حجت الاسلام جعفرعلیجان پور در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری حوزه،  با اشاره به برنامه های آینده معاونت تهذیب حوزه علمیه هرمزگان اظهارداشت: یکی از برنامه هایی که هم اکنون به طور جدی در مدارس علمیه استان هرمزگان به آن پرداخته می شود، طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری است ؛ این برنامه سال های گذشته نیز اجرا می شد اما از آغاز سال تحصیلی جدید به صورت ویژه به آن پرداخته می شود.

وی افزود: هم اکنون در تمامی مدارس علمیه استان این طرح به اجرا  درآمده و دفاتری هم جهت این منظور در نظر گرفته شده است.

معاون تهذیب حوزه  علمیه استان هرمزگان برگزاری دوره های مشاوره را از دیگر برنامه های این معاونت اعلام و افزود: این دوره ها با همکاری و حضور اساتیدی از معاونت تهذیب حوزه های علمیه سراسر کشور برگزار می گردد.

وی ادامه داد: برگزاری "کارگاه های پیش گیرانه طلاب" از دیگر برنامه هایی است که در همین زمینه برای طلاب برگزار می گردد؛ در این برنامه اساتید دوره به ارائه مباحثی می پردازند که ممکن است طلاب در مسیر طلبگی با آن مواجه گردند.

حجت الاسلام علیجان پور، برگزاری دروس اخلاق برای طلاب و برگزاری برنامه هایی برای خانواده های طلاب را از دیگر برنامه های این معاونت  عنوان و  تصریح کرد: با توجه به اینکه فاصله مدارس علمیه این استان با هم بسیار زیاد می باشد، لذا در هماهنگی برگزاری این برنامه ها با مشکل مواجه هستیم، ولی با این حال این برنامه ها با اهتمام بسیاری دنبال می شود.

به گفته وی، برنامه های قرآنی از دیگر برنامه هایی است که در مدارس استان اجرا شده و طی این طرح، ضمن شناسایی طلاب حافظ قرآن برای دیگر طلبه ها نیز کلاس های آموزشی به اجرا در می آید.

معاون تهذیب حوزه  علمیه استان هرمزگان، در بخش پایانی سخنان خود از حضور فعال طلاب هرمزگانی در ادارات ،نهادها ، مساجد و محافی عمومی استان خبرداد و یادآورشد: طلاب حوزه هرمزگان با فراگیری جدی دروس حوزوی و شرکت در دوره های  تهذیبی، ابعاد درسی و اخلاقی خود را تقویت کرده و لذا وقتی به فعالیت های تبلیغی می پردازند بسیار موفق ظاهر می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha