شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024

امروز به هیچ عنوان نمی‌توان فقط به تبلیغ مستقیم و یا چهره به چهره اکتفا نمود، بلکه باید از تمام ابزارهای روز، به ویژه اینترنت و فضای مجازی، برای دست‌یابی به اهداف بلند اسلامی، بهره جست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از رشت، حجت الاسلام محمد لاکانی امروز در دیدار با مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان، با اشاره به این که در گذشته حوزه علمیه در استان گیلان آن چنان که شایسته است، شناخته شده نبود، اظهارداشت: تلاش آیت‌الله قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان برای تاسیس مدرسه علمیه بین‌المللی امیرالمومنین (ع)، تحولی فرهنگی در استان ایجاد نموده است.

   وی ادامه داد: با تکمیل تمام فازهای مدرسه علمیه بزرگ امیرالمومنین (ع)، این مدرسه، ظرفیت پذیرش دو هزار طلبه، شامل 1600 طلبه ایرانی و 400 طلبه خارجی را خواهد داشت. 

مدیر حوزه علمیه گیلان با بیان این که افتتاح مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع)، زمینه را برای بازگرداندن طلاب و اساتید توانمند حوزه‌های علمیه به گیلان فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: هم اکنون در بسیاری از مناطق و شهرستان‌های استان گیلان با کمبود ائمه جمعه و جماعات واجد شرایط روبرو هستیم که با شرایط جدید ناشی از تاسیس مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع)، امیدواریم این مشکلات حل شود. 

حجت الاسلام لاکانی، تربیت اساتید دانشگاه‌ها، پاسخ به شبهات، ارائه مشاوره‌های دینی و قرآنی و مهم‌تر از همه، در کنار مردم بودن و تبلیغ چهره به چهره که بیشترین میزان اثرگذاری را در میان تمام روش‌های تبلیغی برخوردار است را از دیگر مزایای افتتاح مدرسه علمیه بین‌المللی امیرالمومنین (ع)، در شهرستان رشت عنوان کرد. 

 وی در بخش دیگری از سخنان خود  با بیان این که رسانه‌ها و شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای و اینترنتی، با تمام قدرت در حال فعالیت بر ضد نظام اسلامی هستند، گفت:  امروز به هیچ عنوان نمی‌توان فقط به تبلیغ مستقیم و یا چهره به چهره اکتفا نمود، بلکه باید از تمام ابزار به روز، به ویژه اینترنت و فضای مجازی برای دست‌یابی به اهداف بلند اسلامی بهره جست. 

مدیر حوزه علمیه گیلان با اشاره به این که تفکر دوری از ابزار روز به دلیل ایجاد انحراف، تفکر باطلی است و همان طور که آموختن سحر و جادو برای باطل کردن آن به فتوای مراجع تقلید نه مستحب، بلکه واجب است، امروز نیز تسلط بر ابزار مدرن برای استفاده و بهره برداری بر ضد معاندان اسلام و انقلاب واجب شرعی است. 

حجت الاسلام لاکانی در پایان با درخواست از مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان برای همکاری و تعامل بیشتر با حوزه علمیه استان، گفت: در اولین گام این اداره کل می‌تواند با توجه به نیازهای موجود، آموزش‌هایی را به صورت تخصصی برای کارکنان مدیریت حوزه علمیه گیلان و نیز طلاب مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) برگزار نماید. 

در ادامه دکتر رسول شمشادی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان در این نشست، با اشاره به پتانسیل ها و توانمندی های موجود در این اداره کل، برای شکل‌گیری همکاری و همچنین ارائه خدمات به حوزه علمیه، گیلان اعلام آمادگی کرد. 

وی سپس با ارائه پیشنهاد به مدیریت حوزه علمیه گیلان برای ایجاد و راه اندازی سیستم مدیریت آموزش مجازی برای طلاب مدارس علمیه در گرایش های مختلف علمی و دینی، اظهار داشت: در واقع طلاب علوم دینی در این روش آموزشی با استفاده حداکثری از زمان می‌توانند بدون حضور فیریکی در کلاس درس، به صورت غیر حضوری، دوره های آموزشی مختلف را با امکانات فضای مجازی فراگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha