دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024

مقامات مسئول در تولیت آستان مقدس علوی در نجف اشرف از تکمیل مراحل مقدماتی برپایی دومین جشنواره بین المللی غدیر خبر دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، این جشنواره از هشتم آبان به مدت سه روز برگزار خواهد شد و از شخصیت های اسلامی و جهانی ادیان مختلف برای شرکت در آن دعوت شده است.

دکتر علی حجی رییس کمیته برگزارکننده جشنواره در این رابطه گفت: مدیریت آستان مقدس علوی تمام مراحل مقدماتی برپایی جشنواره از جمله دعوت رسمی از شخصیت‌های محلی، عربی، اسلامی و بین المللی از ادیان و طوایف مختلف را انجام داده و قرار است این جشنواره همزمان با عید غدیر، مصادف با 8 آبان، به مدت سه روز برگزار گردد.

حجی افزود: مدیریت آستان مقدس علوی از یک ماه پیش گروهی را به ریاست شیخ ضیاء الدین زین الدین تولیت آستان مقدس علوی برای سفر به کشورهای مختلف و دعوت از شخصیت های بزرگ اسلامی و غیر اسلامی جهت حضور در جشنواره، مامور کرده است.

حجی در ادامه گفت: مشارکت در این جشنواره ویژه شخصیت‌های دینی و اسلامی و شیعی نیست، بلکه از شخصیت های برجسته مسیحی جهان عرب نیز دعوت شده است تا از این طریق، تمام جهان با جایگاه و عظمت عید غدیر و سالروز نصب امیرالمؤمنین(ع) به عنوان امیر مسلمانان آشنا شوند.

تولیت آستان مقدس علوی 30 اکتبر مصادف با 8 آبان را زمان آغاز به کار دومین جشنواره بین المللی غدیر اعلام کرده و گفته: در صورت لزوم نمایشگاه کتاب و تصاویر تاریخی و جشنواره شعر نیز به برنامه‌های آن افزوده خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha