شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که نظام اسلامی به لحاظ باورهای اعتقادی به دنبال تبلیغ فرهنگ دینی است گفت: بنیان فکری و فرهنگی از جمله مواردی است که باید در دستورکار سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری قرار گیرد، چرا که این کار سبب جذابیت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری در دیدار  مدیرکل و مدیران سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان قم،که در دفتر مدیر حوزه برگزارشد، مسئولیت این  سازمان را بسیار خطیر برشمرد و گفت: تأثیرگذاری فوق العاده در زمینه ایرانگردی، صنایع دستی و میراث فرهنگی، یکی از خصوصیات این سازمان است.

وی با اشاره به توسعه صنعت توریسم در بسیاری از کشورهای جهان، اظهار داشت: امروزه در بسیاری از کشورهای جهان که از نعمت معادن و ذخایر بی بهره‏اند، با سرمایه گذاری بر روی صنعت توریسم، توانسته‌اند که این نقص خود را جبران کنند.

عضو خبرگان رهبری به اختلاف در معیار و ملاک های نظام اسلامی و کشورهای غربی در جذب توریسم اشاره کرد و افزود: ملاک و  معیار غرب برای جذب توریست، جنبه مادی دارد و کمتر به ابعاد فرهنگی آن توجه می شود، حال آنکه نظام اسلامی به لحاظ باورهای اعتقادی محدودیت‏هایی دارد، بیشتر درپی تبلیغ فرهنگ دینی است.

وی فعالیت سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان قم را فرهنگی دانست و گفت: فعالیت سازمان میراث فرهنگی، درز مینه فرهنگ است و در استان قم نباید به دنبال جاذبه‌های دیگری برای جذب توریست باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری، تقویت بنیان فرهنگی را اولویت کاری این سازمان دانست و خاطرنشان کرد: بنیان فکری و فرهنگی از جمله مواردی است که باید در دستورکار قرار گیرد، چرا که این کار سبب جذابیت می‌شود.

وی طلبه‌های خارجی مشغول به تحصیل در حوزه علمیه قم را بهترین مبلغ برای فرهنگ ناب ایرانی- اسلامی معرفی کرد و گفت: اگر فعالیت در عرصه بنیان‌های فرهنگی به درستی صورت گیرد، طلبه‌های خارجی مشغول به تحصیل در قم، بهترین مبلغان فرهنگ ایرانی اسلامی هستند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ارائه طرح های مناسب در صنایع دستی و جهت دهی این رشته هنری را بسیار مهم دانست و ابراز داشت: توجه به صنایع دستی و ارائه طرح های جدید، از جمله کارهایی است که لازم است در زمینه صنایع دستی صورت پذیرد.

وی برگزاری نمایشگاه هایی برای معرفی صنایع دستی قم را فعالیتی مؤثر برشمرد و گفت: یکی از مشکلات مردم آشنا نبودن با صنایع دستی استان های دیگر است که برگزاری نمایشگاه ها، می تواند کمک شایانی به رفع این مشکل کند.

آیت الله حسینی بوشهری  در پایان، معرفی شهر قم را به عنوان شهر اهل بیت(ع)، امری ستودنی دانست و گفت: قم حرم اهل بیت(ع) است و معرفی هر چه بیشتر این شهر بر عهده سازمان میراث فرهنگی است که کاری ستودنی و در عین حال توأم با زحمت فراوان است.

در ابتدای این دیدار آقای رضایی مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان قم، گزارشی از عملکرد این سازمان در امور فرهنگی و عمرانی ابنیه و اماکن تاریخی استان قم ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha